Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Förstod (som sagt) att du valde att göra den tolkningen medan jag gick på dem faktiska rubriken. Bra av moderator att han flyttade mitt inlägg hit istället.

Jag tror du behöver se över hur du använder parenteser. De används väldigt ofta för att förtydliga uttryck eller meningar och ska inte alltid bortses ifrån. I detta fall var det ganska uppenbart att rubriken hade fått en helt annan betydelse om man bortser från parentesen och därmed behöver den tas i beaktande.

Jag tror du behöver se över hur du använder parenteser. De används väldigt ofta för att förtydliga uttryck eller meningar och ska inte alltid bortses ifrån. I detta fall var det ganska uppenbart att rubriken hade fått en helt annan betydelse om man bortser från parentesen och därmed behöver den tas i beaktande.
Om det inte varit för det lilla ordet "och" i parantesem. Utbytet härmed avslutat för min del iaf.

Om det inte varit för det lilla ordet "och" i parantesem. Utbytet härmed avslutat för min del iaf.
Jag vet inte riktigt hur du tänker nu. "och" kan användas när man avser att både A och B måste vara uppfyllt. I detta fall codeshare med lufthansa, vilket hade varit en bättre titel på tråden. Men att tolka det som att du helt fristående i tråden kan diskutera antingen poängintjäning med lufthansa eller codeshare är ganska långsökt. Möjligen kan det ses som en korrekt tolkning av svenska språket men knappast en tolkning som någon människa skulle göra utan snarare en tolkning en taskig AI-motor kan trilla ner i.

Hej! Jag blir inte riktigt klok på hur många poäng jag kommer att få för min flygning eftersom det finns en del konflikt i informationen.

Jag ska flyga i plus till Chicago från Arlanda och bokade detta via en byrå eftersom det var via jobbet (Egencia) så jag kunde inte se poängbeloppet vid bokning.

När jag tittar på sas poängtabell står det att Plus Saver ger 5000 poäng, men att bokningsklass S (under vanlig Plus) ska ge 7500 poäng.

Det krångliga är att i SAS app så står det att jag har en Plus Saver biljett i bokningsklass S.

Förhoppningsvis är det bokningsklassen de går på, men vore intressant att se om någon varit i samma situation och vet hur det hela slutade.

Tjena,

Blir en flygning till MUC i mitten av december, tyvärr trafikeras det från ARN bara av LH. Finns en codeshare mellan LH och SAS på sträckan, vilken är bäst att välja ur poäng synpunkt? Bokas med incheckat bagage.

Tjena,

Blir en flygning till MUC i mitten av december, tyvärr trafikeras det från ARN bara av LH. Finns en codeshare mellan LH och SAS på sträckan, vilken är bäst att välja ur poäng synpunkt? Bokas med incheckat bagage.
Om du vill veta vilka poäng du får ska du boka den med Lufthansa flightnummer, väljer du SAS codeshare är det lite "lotto" över vilken bokningsklass det blir.

Om du vill veta vilka poäng du får ska du boka den med Lufthansa flightnummer, väljer du SAS codeshare är det lite "lotto" över vilken bokningsklass det blir.
Senast jag bokade med SAS blev det 250p per sträcka när det var LH metall.

Insåg att Busniess biljetterna var ca 2k dyrare och i policy om bokning sker direkt på LH. Kanske ska låta företaget bjuda på det då jag är på tjänsteresa på min födelsedag... Tack för informationen!

Jag ska flyga ARN - MCT (Muscat) via MUC i december, Lufthansa första sträckan och codeshare Lufthansa med Oman Air mellan MUC och MCT.

Eurobonus har jag registrerat och bokningsklass P (business saver) enligt Lufthansa.

Min fråga är: finns det en chans att få poäng med Oman Air då det är ett LH-codeshare flyg? Eller kan jag bara glömma det?

Toppen