Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Ja, det ser ut att stämma

Exakt. Poängsumman du tjänar till Eurobonus framgår endast på Eurobonussidorna hos SAS. Alla andra uppgifter om miles/poäng hos exvis Thai, Singapore, Air NZ osv gäller deras respektive bonusprogram...
Ja, det ser ut att stämma

Exakt. Poängsumman du tjänar till Eurobonus framgår endast på Eurobonussidorna hos SAS. Alla andra uppgifter om miles/poäng hos exvis Thai, Singapore, Air NZ osv gäller deras respektive bonusprogram...

Gott, just faktumet att oavsett vad det står när man bokar angående hur många poäng man tjänar så är det vad som står på SAS som gäller. Stort tack!

Gott, just faktumet att oavsett vad det står när man bokar angående hur många poäng man tjänar så är det vad som står på SAS som gäller. Stort tack!

Då är SAS skyldig mig en hel del poäng.
Skandinavien med Thai i K eller U verkar ge 0 poäng.
Jag har faktiskt aldrig råkat ut för det tidigare.

Då är SAS skyldig mig en hel del poäng.
Skandinavien med Thai i K eller U verkar ge 0 poäng.
Jag har faktiskt aldrig råkat ut för det tidigare.
hur menar du "skandinavien med Thai"? Att du flugit med Thai intra skandinavien?
Att du är medlem i thais program men inte fått poäng dit då du flugit med SAS i EU?

Samlar du Eurobonus poäng, har flugit med THAI i K eller U, ska du få poäng, iaf med dags gällande bokningsklasser och dess intjäning.
Givetvis kan de ha varit annorlunda för bara några år, månader eller till och med veckor sedan.

First och Business Economy Economy (låg)
Poäng
från 1 200 från 600 från 150
Klasser F, A, P, C, D, J, Z (200 %)
Y, B, H, M, Q, U (100 %)
T, K, S (50 %)

Så ser det ut idag iaf.

Last edited:
hur menar du "skandinavien med Thai"? Att du flugit med Thai intra skandinavien?
Att du är medlems i thais program men inte fått poäng dit då du flugit med SAS i EU?

Samlar du Eurobonus poäng, har flugit med THAI i K eller U, ska du få poäng, iaf med dags gällande bokningsklasser och dess intjäning.
Givetvis kan de ha varit annorlunda för bara några år, månader eller till och med veckor sedan.

First och Business Economy Economy (låg)
Poäng
från 1 200 från 600 från 150
Klasser F, A, P, C, D, J, Z (200 %)
Y, B, H, M, Q, U (100 %)
T, K, S (50 %)

Så ser det ut idag iaf.

Flugit BKK-OSL i K. Försökte retroregistrera men fick något automatsvar att....äh, skärmdump.
Tidigare har jag fått 50% åtminstone.

2b384bd72b0e3ff1a6d025c1ef41a17d.png

Nu har jag en U från ARN till BKK och det har inte dukt upp några poäng ännu (nåja, det var 3/10) så de poängen kan nog duka upp. Men jag ställer mig tvivlande till detta.

Blir det inga poäng, så lär det bli Finnair i fortsättningen.
Thai har prisat ut sig på eco extra och den försvinner dessutom snart. Biz biljetterna har dom också prisat ut sig på.

Ser nästan ingen fördel med att köra *A för min del längre om inga poäng trillar in i U-klass.

Flugit BKK-OSL i K. Försökte retroregistrera men fick något automatsvar att....äh, skärmdump.

Nu har jag en U från ARN till BKK och det har inte dukt upp några poäng ännu (nåja, det var 3/10) så de poängen kan nog duka upp. Men jag ställer mig tvivlande till detta.

Thai har prisat ut sig på eco extra och den försvinner dessutom snart. Biz biljetterna har dom också prisat ut sig på.

Ser nästan ingen fördel med att köra *A för min del längre om inga poäng trillar in i U-klass.
Har du kollat vad tabellen på sas.se säger?
Enligt wheretocredit så är det 50% respektive 100%
Finns väl en manuel ebretro Mail? På dem igen ;)

Frågan är, har du bokat THAI operated flight som SK flightnummer?
Om ja, K klass på SKxxxx på en THAI operated flight blir inte automatiskt K klass hos THAI.

Frågan är, har du bokat THAI operated flight som SK flightnummer?
Om ja, K klass på SKxxxx på en THAI operated flight blir inte automatiskt K klass hos THAI.

Ja, jag bokade via SAS så det var code share och det är väl där det skiter sig.
Så då lär inga fler resor gå via SAS.

Kan inte SAS stå för poängen, så lär dom inte få några mellanhandspengar av mig.

Lite surt är det ändå med ett sådant biljettpris

1ce719e646fd0d7bacd55bf02056433e.png

Ja, jag bokade via SAS så det var code share och det är väl där det skiter sig.
Så då lär inga fler resor gå via SAS.

Kan inte SAS stå för poängen, så lär dom inte få några mellanhandspengar av mig.

Lite surt är det ändå med ett sådant biljettpris

1ce719e646fd0d7bacd55bf02056433e.png
Det är ju inte sas du ska skylla på här utan Thai? Det är ju Thai som mappar till en klass som inte ger poäng

Det är ju inte sas du ska skylla på här utan Thai? Det är ju Thai som mappar till en klass som inte ger poäng

Ja, kanske. Det verkar ju, som tidigare nämnts i tråden vara fullständigt ovisst angående bokningsklass när man kör med code share. Jag kan gärna skylla på Thai, men SAS birde markera bokningsklass med ett ”?” Dom hade ju egentligen lika gärna kunna skriva ”C” eller ”F”, då Thai ändå placerar dig i den klass dom önskar.
Thai har ju iofs gått ner sig på alla håll och kanter det senaste decenniet, så jag ger inte mycket för det bolaget numera.

Toppen