Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Står just inför exakt samma dilemma. Är idag Euro Bonus silver med 0 intjänade poäng i år (medlemsåret börjar i jan) samt medlem i Miles & More utan status. Har nu en LH/LX Arlanda-Frankfrurt-San Fransisco-Zurich-Arlanda bokad i First i april. Därefter SAS Arlanda-New York bokad i maj i Business. Räknar med att få 66.704 poäng om jag krediterar till Miles & More eller 47.136 Eurobonuspoäng. Spontant så verkar ju förstås Miles & More bättre. Samtidigt får jag varje år in massor av poäng med SAS Amex och där har Lufthansa inte något liknande i Sverige. Då återstår frågan om vilket kort som ger mest. Miles and More Frequent Traveler eller SAS Eurobonus Guld. Jag lär inte nå Senator eller Diamond i år. Lounge access är ju kul och där får man ju mer för Star Alliance Guld. Tillgänglighet på awardbiljetter med SAS är ju bättre med SAS Guld. Samtidigt känns det ju som om man kastar bort poäng genom att kreditera en lufthansa flight i First till Eurobonus. Tacksam för era synpunkter.

Tja, om du inte räknar med att nå SEN på M&M men EBG så skulle jag valt Eurobonus, trots den "sunkiga" intjäningen på din First-biljett...

*A - Gold är ju ändå *A - Gold :)

Mvh
/NotRyan

Står just inför exakt samma dilemma. Är idag Euro Bonus silver med 0 intjänade poäng i år (medlemsåret börjar i jan) samt medlem i Miles & More utan status. Har nu en LH/LX Arlanda-Frankfrurt-San Fransisco-Zurich-Arlanda bokad i First i april. Därefter SAS Arlanda-New York bokad i maj i Business. Räknar med att få 66.704 poäng om jag krediterar till Miles & More eller 47.136 Eurobonuspoäng. Spontant så verkar ju förstås Miles & More bättre. Samtidigt får jag varje år in massor av poäng med SAS Amex och där har Lufthansa inte något liknande i Sverige. Då återstår frågan om vilket kort som ger mest. Miles and More Frequent Traveler eller SAS Eurobonus Guld. Jag lär inte nå Senator eller Diamond i år. Lounge access är ju kul och där får man ju mer för Star Alliance Guld. Tillgänglighet på awardbiljetter med SAS är ju bättre med SAS Guld. Samtidigt känns det ju som om man kastar bort poäng genom att kreditera en lufthansa flight i First till Eurobonus. Tacksam för era synpunkter.
Om det är guldstatusen du vill åt kan du lägga en del av din F-resa hos Aegean Miles&Bonus (A3) för att få ett *G.

http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/earn-miles skrev:
SWISS
Service Class: First Class
Booking Classes: F, A
Accrual Factor: 300%

LUFTHANSA
Service Class: First Class
Booking Classes: F, A
Accrual Factor: 300%

Ett av dina long-haul-ben FRA-SFO eller SFO-ZRH bör alltså ge ca 17000-17500 poäng till A3. Du behöver 19000 poäng för ett A3*G. Lägg på ett av de kortare benen och du är hemma.

Hvordan er det med tildelingen af point på rejser der er del betalt med point?

Kan jeg få hjælp med det spørgsmål her?

Hvordan er det med tildelingen af point på rejser der er del betalt med point?

Kan jeg få hjælp med det spørgsmål her?

Hej og velkommen til BusinessClass ohkw :)

Med mindre der sker en fejl* får du 0 point.

*Kunne være en hastig ombooking i gaten hvor din awardbookingklasse bliver til en revenuebookingklasse.

EDIT:
Nu ser jeg du spørger om DEL betalte billetter.
Billetter betalt med points + cash bookes i pointgivende bookingklasser så du tjener EB point som hvis billetten var betalt med cash.

Du kan læse mere om det her det er det SAS kalder "Regular ticket for points"

Last edited:
En fråga till någon som kanske vet. Ska boka SAS Plus Arn-Ist T/R nu i höst. Ser att den ger endast 2800p. Kan det stämma att man får så få poäng när man bokar via sas.se för resa med TK?

Ja, endast bokningsklass C ger 200% från TK till eurobonus.

Edit: Vilket jag skulle tro är Full Flex
Edit2: Sorry, bokningsklass D tror jag ger det också när jag tänker efter. Eftersom du bokar code-share så blir det svårt att veta vad det blir för bokningsklass hos TK dock. När jag säger C och D, så menar jag TKs bokningsklasser.

Last edited:
Ja, endast bokningsklass C ger 200% från TK till eurobonus.

Edit: Vilket jag skulle tro är Full Flex
Edit2: Sorry, bokningsklass D tror jag ger det också när jag tänker efter. Eftersom du bokar code-share så blir det svårt att veta vad det blir för bokningsklass hos TK dock. När jag säger C och D, så menar jag TKs bokningsklasser.

Det går att fråga SAS, men på Lufthansa har alla mina SAS Plus som inte är C-klass bokats till Z (vilket ger 100% miles). Blanding av A och S tror jag. Men kan tänka mig att om SAS Plus-bokningsklassen är en högre klass som D blir det nog D hos Turkish också? C blir C helt klart.

Toppen