NotRyan
Medlem
Står just inför exakt samma dilemma. Är idag Euro Bonus silver med 0 intjänade poäng i år (medlemsåret börjar i jan) samt medlem i Miles & More utan status. Har nu en LH/LX Arlanda-Frankfrurt-San Fransisco-Zurich-Arlanda bokad i First i april. Därefter SAS Arlanda-New York bokad i maj i Business. Räknar med att få 66.704 poäng om jag krediterar till Miles & More eller 47.136 Eurobonuspoäng. Spontant så verkar ju förstås Miles & More bättre. Samtidigt får jag varje år in massor av poäng med SAS Amex och där har Lufthansa inte något liknande i Sverige. Då återstår frågan om vilket kort som ger mest. Miles and More Frequent Traveler eller SAS Eurobonus Guld. Jag lär inte nå Senator eller Diamond i år. Lounge access är ju kul och där får man ju mer för Star Alliance Guld. Tillgänglighet på awardbiljetter med SAS är ju bättre med SAS Guld. Samtidigt känns det ju som om man kastar bort poäng genom att kreditera en lufthansa flight i First till Eurobonus. Tacksam för era synpunkter.
Tja, om du inte räknar med att nå SEN på M&M men EBG så skulle jag valt Eurobonus, trots den "sunkiga" intjäningen på din First-biljett...
*A - Gold är ju ändå *A - Gold
Mvh
/NotRyan