agehall
Medlem
Ja, men awardresor ska inte gå att uppgradera alls.Plusgrade ska ju dock ge poäng för uppgraderas klass ouch onekligen har sas nyligen öppnat upp för möjligheten att uppgradera bonusresor.
Ja, men awardresor ska inte gå att uppgradera alls.Plusgrade ska ju dock ge poäng för uppgraderas klass ouch onekligen har sas nyligen öppnat upp för möjligheten att uppgradera bonusresor.
Humlor ska heller inte kunna flyga...Ja, men awardresor ska inte gå att uppgradera alls.
Men det är ju just det som SAS ändrat nu så det är möjligt via plusgrade. Om det är en miss från deras sida eller inte låter jag vara osagt.Ja, men awardresor ska inte gå att uppgradera alls.
Rätt övertygad om att båda var misstag - inte mist för att de ganska snabbt gick tillbaka till de gamla routing-reglerna.Men det är ju just det som SAS ändrat nu så det är möjligt via plusgrade. Om det är en miss från deras sida eller inte låter jag vara osagt.
Man skulle ju inte kunna flyga till USA via Asien heller tidigare men de spärrarna släppte de på.
För att man med Plusgrade inte längre har en award efter uppgradering, den högre klassen tas ju inte ut award inventory.Och vari ligger rimligheten att man skulle kunna betala för en uppgradering och få poäng för den när man har en award?
Jo, men det är just det som inte är riktigt rimligt. Jag är helt övertygad om att grunden till detta är ett IT-problem och inte en avsiktlig förändring.För att man med Plusgrade inte längre har en award efter uppgradering, den högre klassen tas ju inte ut award inventory.
Ja, fast samtidigt är det ju rimligt att SAS även vill kunna tjäna extra pengar på att sälja upp awardresenärer. Om man betalt 60k poäng eller 2899SEK för sin Go till HongKong borde vara egalt revenuemässigt. Dock kan man ju tycka att man borde landa i I-klass istället för Z men det i sin tur känns orimligt (!) med SAS IT-systemJo, men det är just det som inte är riktigt rimligt. Jag är helt övertygad om att grunden till detta är ett IT-problem och inte en avsiktlig förändring.