Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Man ringer in och bokar - och betalar mer, eftersom D generellt (alltid?!) är dyrare än P. Olika fare buckets, handlar om flygbolagets revenue management och olika sätt att prisdiskriminera olika passagerargrupper för att på så sätt höja sina egna intäkter samtidigt som man minimerar sina egna risker.
Det var ca 100 punds skillnad på dit och hemresan, trodde båda skulle bli Z men som sagt ena i P och andra i D.
 
För nävarande ser prisstegen ut så här för MAN-AMS med Lufthansa:

P11BXX0 LH P Round-Trip 2352(SEK) B -- / 12M
Z11BXX0 LH Z Round-Trip 3107(SEK) B -- / 12M
P11BUZ0 LH P Round-Trip 3773(SEK) B -- / 12M
Z11BUZ0 LH Z Round-Trip 4527(SEK) B -- / 12M
D11BXX0 LH D Round-Trip 4993(SEK) B -- / 12M
D11BUZ0 LH D Round-Trip 6413(SEK) B -- / 12M
C11BUZ0 LH C Round-Trip 9243(SEK) B -- / 12M
J11BUZ0 LH J Round-Trip 11129(SEK) B -- / 12M
J77 LH J Round-Trip 19651(SEK) B -- / 12M

Jag antar att det finns underliggande regler som gör när P11BXX0 inte längre går att köpa utan man hänvisas till P11BUZ0 (under förutsättning att det finns P-klass på flygen). Som nämns ovan är ena alternativet att ringa in och boka (då tillkommer avgifta) eller vänta ut bokningarna tills det bara finns D-klass kvar. Det sistnämnda känns riskabelt.
 
För nävarande ser prisstegen ut så här för MAN-AMS med Lufthansa:

P11BXX0 LH P Round-Trip 2352(SEK) B -- / 12M
Z11BXX0 LH Z Round-Trip 3107(SEK) B -- / 12M
P11BUZ0 LH P Round-Trip 3773(SEK) B -- / 12M
Z11BUZ0 LH Z Round-Trip 4527(SEK) B -- / 12M
D11BXX0 LH D Round-Trip 4993(SEK) B -- / 12M
D11BUZ0 LH D Round-Trip 6413(SEK) B -- / 12M
C11BUZ0 LH C Round-Trip 9243(SEK) B -- / 12M
J11BUZ0 LH J Round-Trip 11129(SEK) B -- / 12M
J77 LH J Round-Trip 19651(SEK) B -- / 12M

Jag antar att det finns underliggande regler som gör när P11BXX0 inte längre går att köpa utan man hänvisas till P11BUZ0 (under förutsättning att det finns P-klass på flygen). Som nämns ovan är ena alternativet att ringa in och boka (då tillkommer avgifta) eller vänta ut bokningarna tills det bara finns D-klass kvar. Det sistnämnda känns riskabelt.

Båda P - farebasen finns.
Den enda skillnaden jag kan se är följande:

P11BXX0
CANCELLATIONS
ANY TIME TICKET IS NON-REFUNDABLE.

CHANGES
ANY TIME CHANGES NOT PERMITTED.


P11BUZ0
CANCELLATIONS
ANY TIME CANCELLATIONS PERMITTED.

CHANGES
ANY TIME CHANGES PERMITTED
 
För nävarande ser prisstegen ut så här för MAN-AMS med Lufthansa:

P11BXX0 LH P Round-Trip 2352(SEK) B -- / 12M
Z11BXX0 LH Z Round-Trip 3107(SEK) B -- / 12M
P11BUZ0 LH P Round-Trip 3773(SEK) B -- / 12M
Z11BUZ0 LH Z Round-Trip 4527(SEK) B -- / 12M
D11BXX0 LH D Round-Trip 4993(SEK) B -- / 12M
D11BUZ0 LH D Round-Trip 6413(SEK) B -- / 12M
C11BUZ0 LH C Round-Trip 9243(SEK) B -- / 12M
J11BUZ0 LH J Round-Trip 11129(SEK) B -- / 12M
J77 LH J Round-Trip 19651(SEK) B -- / 12M

Jag antar att det finns underliggande regler som gör när P11BXX0 inte längre går att köpa utan man hänvisas till P11BUZ0 (under förutsättning att det finns P-klass på flygen). Som nämns ovan är ena alternativet att ringa in och boka (då tillkommer avgifta) eller vänta ut bokningarna tills det bara finns D-klass kvar. Det sistnämnda känns riskabelt.
Ja det verkar ju klart mer avanverat att jaga poäng med hjälp av LH än med BA. Men är målet att vinna tillbaks mitt saknade EBG så blir det till att lära sig lite fler knep. Tack för en bra tabell.
 
Jag kollar på en resa Arlanda - Peking - Bangkok.

Flygbolag är air China och bolmingsklass L på alla resor.

Hur många eurobonuspoäng ger den resan mig?
 
Tack. Hittade inte den tråden.

En fråga till då bara. Så här ser det ut gällande air china. Resan ger 6300 miles enkel.

Hur ska jag läsa bilden om Jag flyger i L, är det 25% av 6300 poäng?

IMG_1712.PNG
 

Attachments

  • IMG_1712.PNG
    IMG_1712.PNG
    116,8 KB · Visningar: 205
Tack. Det blir inte mkt poäng, men resan var extremt billig 11500 för 2vuxna 1 barn och 1 spädbarn så jag kan inte begära så mkt
 
Toppen