ekf
Medlem
Hade de inte slutat att avrunda nu i och med nya plattformen?Precis, 25% av totala miles avrundat uppåt till närmaste hundratal.
Hade de inte slutat att avrunda nu i och med nya plattformen?Precis, 25% av totala miles avrundat uppåt till närmaste hundratal.
Nej det går inte att få poäng på en bonusresa även om du betalar dig upp till annan klass.Kanske en dum fråga men...
Om jag förstår det hela rätt så tjänar jag inga poäng om jag har bokat en bonusresa.
Men om jag uppgraderar min biljett och betalar uppgraderingen kontant, kommer jag då tjäna några poäng på den "delen" som är betald med kontanter?
Nej det går inte att få poäng på en bonusresa även om du betalar dig upp till annan klass.
Nu kanske jag drömt detta men har för mig någon nyligen sa att man kunde göra plusgrade på en bonusresa, i så fall skulle det eventuellt vara möjligt.
Uppgradering på flygplatsen så är dock svaret nej.
Så det går med andra ord att uppgradera en bonusresa med plusgrade. Utgå ifrån att du inte får poäng så får det bli en positiv överraskning om du får det.Jag har lagt bud från plus till business med plusgrade. Jag förväntar mig inte att tjäna några poäng. Fast på samma gång tycker jag lite att man borde tjäna på det man betalar för. Men men, får väl bli en positiv överraskning om blir så.
Plusgrade ska ju dock ge poäng för uppgraderas klass ouch onekligen har sas nyligen öppnat upp för möjligheten att uppgradera bonusresor.Det ska garanterat inte vara så, men det finns alltid IT-system som strular...