Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Kanske en dum fråga men...
Om jag förstår det hela rätt så tjänar jag inga poäng om jag har bokat en bonusresa.
Men om jag uppgraderar min biljett och betalar uppgraderingen kontant, kommer jag då tjäna några poäng på den "delen" som är betald med kontanter?

Kanske en dum fråga men...
Om jag förstår det hela rätt så tjänar jag inga poäng om jag har bokat en bonusresa.
Men om jag uppgraderar min biljett och betalar uppgraderingen kontant, kommer jag då tjäna några poäng på den "delen" som är betald med kontanter?
Nej det går inte att få poäng på en bonusresa även om du betalar dig upp till annan klass.
Nu kanske jag drömt detta men har för mig någon nyligen sa att man kunde göra plusgrade på en bonusresa, i så fall skulle det eventuellt vara möjligt.
Uppgradering på flygplatsen så är dock svaret nej.

Nej det går inte att få poäng på en bonusresa även om du betalar dig upp till annan klass.
Nu kanske jag drömt detta men har för mig någon nyligen sa att man kunde göra plusgrade på en bonusresa, i så fall skulle det eventuellt vara möjligt.
Uppgradering på flygplatsen så är dock svaret nej.

Jag har lagt bud från plus till business med plusgrade. Jag förväntar mig inte att tjäna några poäng. Fast på samma gång tycker jag lite att man borde tjäna på det man betalar för. Men men, får väl bli en positiv överraskning om blir så.

Jag har lagt bud från plus till business med plusgrade. Jag förväntar mig inte att tjäna några poäng. Fast på samma gång tycker jag lite att man borde tjäna på det man betalar för. Men men, får väl bli en positiv överraskning om blir så.
Så det går med andra ord att uppgradera en bonusresa med plusgrade. Utgå ifrån att du inte får poäng så får det bli en positiv överraskning om du får det.
För uppgradering på flygplatsen så får man alltid poäng för vad man ursprungligen bokade (när man flyger med SAS) så där är det i alla fall 0 poäng.

@palmen @Emanon
Jag uppgraderade ett award-ben med plusgrade i juni och fick poäng för plus saver samt ett statusben. Om det alltid är så eller om det var olycksfall i arbetet vet jag inte.

Det ska garanterat inte vara så, men det finns alltid IT-system som strular...
Plusgrade ska ju dock ge poäng för uppgraderas klass ouch onekligen har sas nyligen öppnat upp för möjligheten att uppgradera bonusresor.

Blir ju lite intressant på longhaul där economy kostar 60k och man kan sedan eventuellt uppgradera till plus för 10k. Total kostnad 80k som är samma som det skulle kosta från början men man får tillbaka 11250 poäng tur och retur till LAX som exempel och det räknats mot status.

Toppen