Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Om du svär mindre och fortsätter med bokningen lite längre (mata in passagerarens info), kommer du till betalningssidan och där kan du se bokningsklass på Turkish Airlines flighter. :)

T ex:
screenshot20160421_04-tk-png.51724

Sökes: Flygbiljett Stockholm – Tel Aviv i juni. | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vart kanske lite många "fasen"....men är det verkligen ett svärord :confused:

Hur som helst, tack så mycket för att du bekräftade det jag misstänkte men hoppades på att det inte var så. Känns lite bökigt

Det skulle förvåna mig något oerhört om du inte får 1250 + 1250 + 1250 + 1250 poäng till Eurobonus. Det är fyra stycken "European Cross Border"-ben i Z-klass som vardera ger den fasta summan 1250 p.
Återrapportering. Det blev exakt 5000 poäng som kom in redan dagen efter avslutad resa. Mycket imponerad av lufthansa denna resan och tror jag kommer styra om många resor från ba till lh i framtiden.

Skärmavbild 2017-06-09 kl. 02.04.12.png

Hej. Jag skulle vara tacksam om någon kan titta om jag räknat rätt. Använder kartan för första gången, vet inte om jag lärt mig den rätt...
ARN-FRA-SIN-AKL är bokad i bokningsklass U med Singapore Airlines.
800+6400+5300=12500
AKL-SIN-CPH-ARN bokad i bokningsklass D, Singapore Airlines.
5300+6200+400=11900
Totalt 24400 *2 = 48800 poäng
Räknar med att både U och D ger 200%. Kan denna uträkning verkligen stämma? Hoppas jag gett tillräckligt med information?
Vill passa på att tacka för allt intressant som ni skriver om här. Glad att jag hittat till businessclass.se! Det har verkligen ändrat mina resvanor till det bättre för mig och familjen.:)

CHP-ARN med SAS ger fast poäng, inte baserat på de 400 milesen. 1000p bör en D-klass ge där.
ARN-FRA skriver du inte vilket bolag du åker med, och jag vet inte vad I mappas till på Lufthansa eller SAS, men är det SAS Plus så borde det iallafall bli mer än de 800 du räknat på.

Tack för alla svar! Nu förstår jag bättre. ARN-FRA är Lufthansa ja. CPH-ARN är SAS. Ber om ursäkt att jag missade skriva det. Tänkte inte på det då hela resan är bokad av Singapore Airlines.
Nu vet jag förhoppningsvis hur jag räknar i fortsättningen. :D

Denna rouletten, bokade just en t/r MAN-(MUC/FRA)-AMS med LH (Snabbaste rutten :cool:), fick P klass dit och D hem. Verkar ge 750 p per resa I P och 2000 i D..... Kan man uppgradera delen i P och kamma hem fler poäng? Annars, hur kan man undvika att hamna i P i framtiden? Att hamna i D verkar ju lysande....

Denna rouletten, bokade just en t/r MAN-(MUC/FRA)-AMS med LH (Snabbaste rutten :cool:), fick P klass dit och D hem. Verkar ge 750 p per resa I P och 2000 i D..... Kan man uppgradera delen i P och kamma hem fler poäng? Annars, hur kan man undvika att hamna i P i framtiden? Att hamna i D verkar ju lysande....
Man ringer in och bokar - och betalar mer, eftersom D generellt (alltid?!) är dyrare än P. Olika fare buckets, handlar om flygbolagets revenue management och olika sätt att prisdiskriminera olika passagerargrupper för att på så sätt höja sina egna intäkter samtidigt som man minimerar sina egna risker.

Toppen