Senaste nytt

Hur kommer valutgången i USA att påverka ert resande?

De Amerikanska vänner och bekanta man har är samma människor även om de har en kontroversiell president så jag ser inte hur det skall påverka mig, eller varför jag inte kan besöka platser i USA jag drömt om sen småskolan?

Hans politik kan man så klart diskutera, på rätt plats i rätt forum, men ska man bara resa efter PK-handboken får man nog hålla sig hemma i manchsterjeansen...

Är Kanada billigare än USA generellt nu för tiden?
Vad gäller frågeställningen skulle det inte bli mycket rest för min del om jag skulle börja ta hänsyn till förd politik på destinationen.
Så Du får gärna utveckla och tipsa lite mer om fördelen ( inte minst ekonomiskt) att besöka Kanade istf USA. Det politiska kan vi bortse ifrån. Inget vi som politiskt korrekta svenskar kan påverka i alla fall ! !! OBS ironi
Ser man utvecklingen SEK-USD mot SEK-CAD så har den kanadensiska dollarn hållit sig runt 6-6,70kr under se senaste åren medan amerikanska dollarn har hoppat från 6,30 till 9kr på mindre än tre år. Även när det kommer till boenden så är det betydligt billigare i Vancouver än i Seattle på mina datum.

Kommer nog inte ändra resemönster i någon större omfattning. Valutan har i så fall större påverkan. Under förutsättning att det inte införs visumkrav etc. för svenskar vill säga. Det finns mycket med det politiska systemet i USA jag inte gillar men jag är där på jobb eller semester, inte för att bosätta mig...

Personligen så kommer jag avstå helt och håller från att resa till USA, och det inkluderar min favoritö Maui borta på Hawaii. Det är synd, jag gillar verkligen Maui. Men med en dollarkurs som går högre och högre för var dag, och en kommande president som jag varesig vet vart jag har, och som omger sig med folk som avser rasera demokratin (är USA nästa diktatur?) och åsikter som jag i alla fall inte vill premiera, så finns inget alternativ mer än att se ja resten av världen. Det finns så många underbara platser att åka till, så ett 4 år lång uppehåll ter sig som en ren uppmaning till mig och Dunder (min fru) att hitta andra trevliga resmål.

Men hur är det för andra?

Agö: Detta om något är bevis för att detta forum har dels för många underforum - det går inte riktigt att hitta, men också skälet till att jag antagligen inte ens orkar bry mig längre: Det du hänvisar till är inte en omröstning, men du anser att den tråden vars ämne är liknande men inte identiskt är överlägsen.

Agö: Detta om något är bevis för att detta forum har dels för många underforum - det går inte riktigt att hitta, men också skälet till att jag antagligen inte ens orkar bry mig längre: Det du hänvisar till är inte en omröstning, men du anser att den tråden vars ämne är liknande men inte identiskt är överlägsen.
Ah, jag tyckte att frågeställningen var identisk. Men visst, den andra tråden saknar en omröstningsfunktion.

Toppen