Senaste nytt

Hur kommer valutgången i USA att påverka ert resande?

Målar inte in mig själv i hörn, så nej, mitt resande kommer inte ändras. Många länder försvinner om deras politiska ledning skulle påverka mitt val, inte minst länder där ledningen inte är folkvalda (som Trump ändå är).

Jag har en resa till New York på 3 dagar inbokad ungefär 4 dagar efter Trump blivit svuren till USAs 45 president.... Skall bli intressant och se om det händer något kaos första dagarna :)

Problemet idag är väl dollarkursen! Jag ville ta en liten spontantripp till NY i december och flyg går ju att hitta, hade till och med förlikat mig med tanken att flyga ekonomi. Men prisen på hotellkomplexet börjar på 400 dollar för en skälig standard plus middagar etc hade lätt dragit iväg aningen... men för att hålla mig till tråden, nej i get med Trump att göra.

Problemet idag är väl dollarkursen! Jag ville ta en liten spontantripp till NY i december och flyg går ju att hitta, hade till och med förlikat mig med tanken att flyga ekonomi. Men prisen på hotellkomplexet börjar på 400 dollar för en skälig standard plus middagar etc hade lätt dragit iväg aningen... men för att hålla mig till tråden, nej i get med Trump att göra.
Instämmer. Ge mig en dollarkurs på 6kr så kan de hålla på med vilken president de vill... det är ändå långt kvar till platser som Thailand, Dubai, Kina m.fl. dit svenskar resor i horder utan att tveka.

Kom hem precis hem efter en vecka i NYC. Enda skillnaderna var den höga dollarkursen och ständiga protester framför Trump Tower på femte avenyn..

En liten påminnelse till alla, diskutera inte politik här på BusinessClass, de diskussionerna får tas någon annan stans.
Vi låter diskussionen vara öppen så länge men går det mer åt politiskt håll kommer den att stängas.

//Moderator

Kom hem precis hem efter en vecka i NYC. Enda skillnaderna var den höga dollarkursen och ständiga protester framför Trump Tower på femte avenyn..

Gick förbi Trump Tower igår. Då var det en som demonstrerade. Givet mina betydligt fler fikapauser så var många i New York mest sura över att så fort Trump rör på sig i New York numer så stängs trafiken runt färdleden av. Ha det i åtanke för resor till och från den delen av Manhattan var tipset.

Inget alls, jag har en inplanerad resa till new york och jag förstår inte vad Trump har med saken att göra.
Hawaii styrs av en demokrat, även new york gör det om man nu vill dra in politik.
Visst finns det länder jag inte besöker pga av politiken men i stort ser jag mig just som turist och tillfällig besökare.

Så, nej, jag kommer inte ändra någonting, men dollar kursen är verkligen inte rolig det kan jag hålla med om.
Hotellen har blivit 30% dyrare i en redan dyr stad.

Toppen