Senaste nytt

Hur kommer valutgången i USA att påverka ert resande?

När jag satt i bilen i morse varnade dom för kursfall på dollarn ! blev inte långvarigt fall ser jag :) där rök mina drömmar om san Fransisco
Synd jag hade gärna sett en hjärtat och stjärna på besök i SF. Och bilder på fika ;)

Som svart på frågan i tråden, har jag inte varit där på 40 år kan jag nog vänta 4 till

Valutakursen spelar nog en större roll för mitt resande än vem som blev president, även om jag drog en lättnadens suck imorse när Trump vann. Har blivit tre USA resor i år hittills, med en fjärde resa till Seattle i December. Kommer dock korta ner min vistelse i Seattle och spendera mer tid i Vancouver på grund av lägre valutakurs och boendepriser.
Planerar vinterns hockeyresa.
Tidigare år har det blivit USA men lutar nu alltmer åt att besöka Kanada (Montreal eller Vancouver)
Så Du får gärna utveckla och tipsa lite mer om fördelen ( inte minst ekonomiskt) att besöka Kanade istf USA. Det politiska kan vi bortse ifrån. Inget vi som politiskt korrekta svenskar kan påverka i alla fall ! !! OBS ironi

Planerar vinterns hockeyresa.
Tidigare år har det blivit USA men lutar nu alltmer åt att besöka Kanada (Montreal eller Vancouver)
Så Du får gärna utveckla och tipsa lite mer om fördelen ( inte minst ekonomiskt) att besöka Kanade istf USA. Det politiska kan vi bortse ifrån. Inget vi som politiskt korrekta svenskar kan påverka i alla fall ! !! OBS ironi
Att få flyga med AC från CPH via Toronto i en ny 787-900 är ett nog så bra argument :)

f38ef41872c2801c348fac436319de55.jpg

Inget har förändrats för min del. Ingen idé att oroa sig för någonting man inte har en chans att påverka.
Lite nyfiken på hur man i framtiden kommer göra med Arlanda "gräddfil" till USA.
Någon risk att den försvinner ?

Inget har förändrats för min del. Ingen idé att oroa sig för någonting man inte har en chans att påverka.
Lite nyfiken på hur man i framtiden kommer göra med Arlanda "gräddfil" till USA.
Någon risk att den försvinner ?

Man har ju redan skrivit på ett avtal. Så risken torde vara liten. Men vem vet...

Jag förutsätter inte att svenskar kommer att vara välkomna framöver. Först när jag vet det, och hur komplicerat visumförfarandet blir, vet jag om det påverkar mitt resande.

Oförändrat från mig, jag följer dollarkursen ej vem som sitter i Vita huset. Tyvärr innebär det att jag måste hålla mig borta då 9 SEK/USD kostar mer än vad det smakar.

Kommer dock korta ner min vistelse i Seattle och spendera mer tid i Vancouver på grund av lägre valutakurs och boendepriser.

Är Kanada billigare än USA generellt nu för tiden?
Vad gäller frågeställningen skulle det inte bli mycket rest för min del om jag skulle börja ta hänsyn till förd politik på destinationen.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen