Bryant
Medlem
Hur många här är anställda inom kriminalvården?
Skulle lika gärna kunna stå personal inom ABB/Ericsson/annat börsbolag/annat statligt bolag tjänar bonuspoäng vis tjänsteresor......
Alltså att uppgraderingar också ska beskattas?
Vi har aldrig haft frågan uppe ens .. företaget får sina SAS credits och jag får mina poäng. De som tycker resande arbete är en förmån har aldrig jobbat med 100+ hotellnätter per år. Det är så långt ifrån en förmån som man kan komma. Så alla sånna här diskussioner bygger på ren avundsjuka ifrån folk som inte vet vad de pratar om.
Bor man borta 100-150+ nätter om året så vill man inte ens ha alla frinätter osv som man drar ihop. När man väl är ledig vill man förmodligen helst ligga hemma i soffan och inte tänka på hotell och flygplatser ...
Haha ja det där känner vi nog alla igenDet "Glamourösa resarlivet" där
- Du får ju se så mycket. Och nu var du i Italien också. Faan vad orättvist. Och nu skall du till……….
osv, osv![]()
Haha ja det där känner vi nog alla igenÖnskar att de som säger så fick prova att vara hemifrån 150+ nätter ett år och se om de tyckte det var så glammigt!
Ibland har man fått höra under utbildningen att "du visste vad du gav dig in på, det var ett frivilligt val". Men jag gick utbildningen just för att jag inte visste vad jag gav mig in på. Utbildning är ju till för att man ska lära sig något nytt, inte lära ut det man redan vet.Nu är det väl ändå så att det är ett val man själv har gjort. Ingen är tvingad till att resa, det brukar vara knutet till den befattning man innehar.
Nu är det väl ändå så att det är ett val man själv har gjort. Ingen är tvingad till att resa, det brukar vara knutet till den befattning man innehar.
Jag har själv rest lika mycket när jag var yngre och när jag nu ser tillbaka på det är jag mycket tveksam till om det var värt detta att vara borta så mycket från familjen när barnen växte upp. Men det var mitt val och ibland tror man att man är oumbärlig på sitt arbete. Alla saker har em fram-och en baksida.