Senaste nytt

Hur gör du med dina Eurobonus poäng (November 2012)

Hur gör du med dina Eurobonus poäng

• Jag tömmer kontot denna vecka

Votes: 10 6,7%
  • Jag borde boka något kul

Votes: 34 22,7%
  • Jag samlar som vanligt

Votes: 106 70,7%

• Total voters
    150
  • Poll closed .
Jag har inte riktigt lika mkt poäng som ni andra, nu har jag sparat ihop till 98K EB poäng.
Säg att jag bokar en resa och delbetalar denna med mitt kort, alltså 50% eller mer av resan dras på kortet, är det då inte kortgivaren som står för nya biljetter om flygbolaget går i KK?

Kanske ska postas i annan tråd, i såfall får Moderator gärna hjälpa mig med det.

Pengarna tillbaka verkar mest troligt i det scenariot.

Jag har liknande problem med presentkort som jag beställt i veckan. EB shoppen pröjsar nog inget till underleverantörerna i nuläget så det är inte säkert att ni någonsin kommer att få det ni beställt och betalt med poäng. Delikat fråga om de som eventuellt tar över EB (om det nu går illa) kommer att ära de poäng som spenderats så här i de sista skälvande minuterna. Jag kör nu intjäning till mitt M&M på kommande resor tills jag vet hur det blir.

Berätta gärna mer om vad du har för problem med ditt presentkort.

Nu är det riktigt illa. Jag har tidigare fått en voucher på en hotell-weekend som jag plockade ut från shoppen i måndags. Nu fick jag mail från hotellkedjan att vouchern inte är giltig på grund av att den spärrats av EB Shoppen! Om poängen är dragna och jag fått vouchern (utställd av hotellkedjan) så känns det ytterst märkligt att de kan dra in den giltigheten.

Jag bokade 4 nätter på Best Western i Vimmerby igår och har uppdaterat bokningen till ett familjerum för 500 kr natten, de sa att allt var i sin ordning, mina 60000 poäng blev alltså värda 4780 kr då detta rum kostade 1695 kr att boka normalt, jag frågade ordagrant att allt var ok med EB bokningen och det var det, kommer göra hus i helvete om de säger något annat när jag kommer till Vimmerby 17/7...

Update: Efter några arga mail till både hotellkedjan och EB så har jag nu blivit försäkrad om att den utställda vouchern verkligen SKA gälla, samt fått några ursäkter också. Allt gott, så här långt... :)

Enligt samtal med Scandics kundtjänst så skall det vara lugn att boka hotellnätter för poängen även om SAS går omkull innan vistelsen sker. Därmed blir det hotellnätter i Helsingfors i maj för mina poäng. Flyget dit blir dock Finnair. :)

åkte med Londonkärran igår och det var inte många som shoppade för pengar ombord..nästan bara shopping för poäng..flygvärdinorna hade full förståelse för detta sa dom ....

Jag har bränt ca 500´idag!

Dels säkra upp julresan till MEX/MIA gm bokat *A biljetter i C med LH (utan SK feeders). Har redan C med SK till ORD (och vidare m AA) bokade via 241 vouchers men nu även back-up, just in case.

Sen har jag bokat 2 C biljetter med TK till IST i juni.

Enligt mina diskussioner med EB så bör samtliga bokningar idag stå opåverkade av SAS konkurs eftersom de har biljettnummer utställda med andra bolag samt inte har någon SK flight i sina itineraries.

Enligt mina diskussioner med EB så bör samtliga bokningar idag stå opåverkade av SAS konkurs eftersom de har biljettnummer utställda med andra bolag samt inte har någon SK flight i sina itineraries.

Påstår du alltså att du fått awardbiljetter utställda utan 117-prefix av EB? Vad fick du får prefix? 220? Det borde inte vara möjligt för EB att göra detta tycker jag.

Toppen