Senaste nytt

Hur gör du med dina Eurobonus poäng (November 2012)

Hur gör du med dina Eurobonus poäng

  • Jag tömmer kontot denna vecka

    Votes: 10 6,7%
  • Jag borde boka något kul

    Votes: 34 22,7%
  • Jag samlar som vanligt

    Votes: 106 70,7%

  • Total voters
    150
  • Poll closed .

nmh

Ny medlem
Det gick fint att beställa evouchers för blacksocks.com a 25€ st för 4167 poäng. Tills dess att Eurobonussiten stannade. Fast å andra sidan... blacksocks tillät bara en voucher per köp. För 25€ kunder jag köpa 3 par strumpor. För mina drygt 140k poäng skulle jag alltså få 99 par strumpor... lika så gott att siten står still.
 

Storsteffe

Medlem
Jag kanske är ute och cyklar, men jag har fattat det som att man kan boka hotell som man ändå kan tänka sig att använda och om det inte blir KK så kan man avboka och få poängen tillbaks? Det står inte uttryckligen, men jag tolkar detta så?

Vänligen observera att poäng som förfallit inte kan återanvändas om du bokar av.

Alltså, icke förfallna poäng får man tillbaks vid avbokning? Nån som vet med säkerhet?
I så fall är det ju ett ok sätt att "banka" sina poäng tillfälligt. Sen är ju 10000 för Scandic inte bra värde, men känns vettigare än krimskrams från shoppen...

Spelar nog ingen roll om inte Scandic får betalt av SAS....
 

Stefan62

Medlem
Faktiskt så är det ju finansiellt bra för SAS (på pappret) att blåsa EB poäng då poäng bokförs som utstående skulder. ;-)

Jag är inte ekonom, men försöker ändå förstå hur det fungerar...

Fråga: EB-poäng bokförs som utestående skulder, men samtidigt gör man väl någon form av avskrivning samt att man ju i något läge fått betalt för poängen, (genom biljetter och när man säljer EB-poäng till tredjepart). Eller hur fungerar det?
 

Palazzi

Medlem
Jag är inte ekonom, men försöker ändå förstå hur det fungerar...

Fråga: EB-poäng bokförs som utestående skulder, men samtidigt gör man väl någon form av avskrivning samt att man ju i något läge fått betalt för poängen, (genom biljetter och när man säljer EB-poäng till tredjepart). Eller hur fungerar det?

Det är den teori som jag fick förklarat för mig i en annan tråd... :)

Antar att det möjligen är ännu värre för SAS när man plockar ut resan på SAS än annat bolag inom *A. Pengarna har de väl redan räknat ihop på dina flygningar, men: Om ett helt SAS-flyg fylls med resenärer på poäng kan de ju inte tjäna pengar under tiden... Kan ju inte vara bra för kassaflödet? (omöjligt i praktiken, men antar att det är teoretiskt korrekt)
 

Hall

Medlem
Berätta gärna mer om vad du har för problem med ditt presentkort.

Jag fick först inget svar och presentkortsföretaget sa i fredags att de inte såg min order. Nu på eftermiddagen fick jag följande svar från presentkortsföretaget:

"SAS Eurobonus har bett oss avvakta med denna beställning så tyvärr är inte någon order lagd. Vi har ännu inte fått något besked om hur länge detta skall pågå.

Vid frågor eller funderingar ber jag dig kontakta SAS Eurobonus.

Jag önskar dig en trevlig dag!"

Beställningen skickades iväg med Eurobonusshoppen i torsdags förra veckan och EB poängen drogs direkt. Uppenbart att man hade stått lottlös om SAS hade kånkat men nu kanske det finns visst hopp.
 

agehall

Medlem
Man måste älska DI.

Det känns som att det borde finnas en rätt stor marknad för en bra finnansblaska i Sverige nu. DI verkar ju inte göra några som helst anspråk på att bedriva journalistik längre.
 
Toppen