Senaste nytt

Hur gör du med dina Eurobonus poäng (November 2012)

Hur gör du med dina Eurobonus poäng

• Jag tömmer kontot denna vecka

Votes: 10 6,7%
  • Jag borde boka något kul

Votes: 34 22,7%
  • Jag samlar som vanligt

Votes: 106 70,7%

• Total voters
    150
  • Poll closed .
Du har helt rätt, de är de facto utställda med 117 prefix.

Jag kan dra lite för höga förväntningar av informationen jag fick, men EB hävdar att dessa bör tas över och dokumenten skrivas om av LH resp TK vid en KK. Det finns troligtvis ingen självklar regel el ingående kunskap på EB för hur detta skulle hanteras av resp bolag men det var så de framställde det!

Du har helt rätt, de är de facto utställda med 117 prefix.

Då är du tyvärr rökt. Oavsett vad EB har berättat för historier för dig. Det finns förstås en liten chans att de bolag som ska flyga dig kan tänka sig att göra det av välvilja, men det skulle jag inte räkna med.

Tyvärr är väl EB-agenter som 99% av alla andra resesäljare som jobbar med konsumenter idag, dvs helt okunniga om vad som faktiskt gäller. Har man tur så får man en agent som iaf erkänner att de inte vet men i värsta fall får man någon som försöker bluffa och drar en vals för en, vilket gör mig förbannad.

Jag har inget emot att folk inte kan, men då ska de säga det, inte försöka hitta på något som de tror jag vill höra eller gissa.

Vi vet ju inte säkert men allt tyder på att det är så. Ska väl också säga att jag personligen tror att flygbolag bara kommer att erbjuda folk med SAS biljetter att få följa med om man är på hemresa. Utresor är det nog si och så med viljan att hjälpa till med.

Givetvis hoppas jag att jag har fel.

Tack för återkoppling Agehall, du har säkert bättre insikt i detta än agenterna på EB, tyvärr!

Aningen irriterande, när man sparat ihop 600´EB under 2 år.

Ska väl också säga att jag personligen tror att flygbolag bara kommer att erbjuda folk med SAS biljetter att få följa med om man är på hemresa. Utresor är det nog si och så med viljan att hjälpa till med.

Chansen lär ju vara magnituder större att man får hjälp om det är enbart hemresan det gäller.

Möjligt att frågan vart upp men går det att bränna sina EuroBonuspoäng på något ikväll som det går att avboka imorgon om det inte blir nån konkurs?

Ikväll är det nog kört. MÖJLIGEN kan du shoppa i EB-shoppen och avbeställa/returnera imorgon, men jag är inte säker på villkoren. Dessutom är jag mycket skeptisk till att din order kommer att processas omedelbart. Även om det görs och SAS går i KK imorgon bitti, så är det väl tveksamt om de skeppar dina beställda varor.

Möjligt att frågan vart upp men går det att bränna sina EuroBonuspoäng på något ikväll som det går att avboka imorgon om det inte blir nån konkurs?

Jag kanske är ute och cyklar, men jag har fattat det som att man kan boka hotell som man ändå kan tänka sig att använda och om det inte blir KK så kan man avboka och få poängen tillbaks? Det står inte uttryckligen, men jag tolkar detta så?

Vänligen observera att poäng som förfallit inte kan återanvändas om du bokar av.

Alltså, icke förfallna poäng får man tillbaks vid avbokning? Nån som vet med säkerhet?
I så fall är det ju ett ok sätt att "banka" sina poäng tillfälligt. Sen är ju 10000 för Scandic inte bra värde, men känns vettigare än krimskrams från shoppen...

Jag kanske är ute och cyklar, men jag har fattat det som att man kan boka hotell som man ändå kan tänka sig att använda och om det inte blir KK så kan man avboka och få poängen tillbaks? Det står inte uttryckligen, men jag tolkar detta så?

Vänligen observera att poäng som förfallit inte kan återanvändas om du bokar av.

Alltså, icke förfallna poäng får man tillbaks vid avbokning? Nån som vet med säkerhet?
I så fall är det ju ett ok sätt att "banka" sina poäng tillfälligt. Sen är ju 10000 för Scandic inte bra värde, men känns vettigare än krimskrams från shoppen...

Villkor vid hotellbokningar för poäng
• Du kan avboka din reservation upp till 24 timmar före avresa*.
• Vänligen observera att poäng som förfallit inte kan återanvändas om du bokar av.
• Reservationer gjorda online kan bokas av utan extra kostnad.
* Om du bokar av via EuroBonus medlemsservice behöver du göra det en (1) arbetsdag före ankomst. Detsamma gäller vid sjukdom.

------------------------------------------------------------------
Kan jag avboka hotell som jag bokat med poäng?
Du kan avboka en hotellövernattning som du bokat för dina EuroBonus poäng fram till dagen före ankomst och få tillbaka dina poäng, förutsatt att poängen fortfarande är giltiga.
Om du bokat hotellet online kan du, utan extra kostnad, själv avboka via Internet. Du hittar dina hotellbokningar under "Se/ändra bokning" efter att du loggat in.

Last edited:
Toppen