Senaste nytt

Hur använder jag min e-Voucher på Lufthansa?

Är det alltid knalldyrt att boka enkelbiljetter med LH (revenue)? Blir billigare att flyga t/r i revenue på random datum jag tittar på. I praktiken betyder det i så fall att man måste boka en T/R med LH om man ska kunna e-vouchers.

Är det alltid knalldyrt att boka enkelbiljetter med LH (revenue)? Blir billigare att flyga t/r i revenue på random datum jag tittar på. I praktiken betyder det i så fall att man måste boka en T/R med LH om man ska kunna e-vouchers.
Ja, om du ska utanför Europa så är enkelbiljett svinigt dyrt. Men man kan ju alltid boka den billigaste returen man kan hitta, och råka missa flyget...

Ja, om du ska utanför Europa så är enkelbiljett svinigt dyrt. Men man kan ju alltid boka den billigaste returen man kan hitta, och råka missa flyget...
Bra poäng. Känns ju lite fel bara..

Bör man kolla tillgänglighet award först innan man bokar en revenuebiljett om man har för avsikt att applicera e-vouchern? Eller ska man ringa in och fråga och göra allt i ett svep? Det är ju avbokningsbart om det inte skulle gå att applicera vouchern men tänkte mest så man inte ställer till det i onödan för alla inblandade..

This.
Jag skulle ha haft en fin möjlighet för LX F men ville inte boka retur och enkel ditvägen skulle ha varit även dyrare.

Toppen