Senaste nytt

Hur använder jag min e-Voucher på Lufthansa?

Dock om jag har förstått det hela rätt så måste man först köpa en revenuebiljett för att sedan applicera e-Vouchern för uppgradering. Det går inte att applicera e-Vouchern på en awardbiljett. Tänkte bara med hänsyn till trådens rubrik så att det inte blir missvisande.
Korrekt uppfattat

Hur långt i förväg kan man boka Swiss/Lufthansa First award som senator?

Svarar på min egna fråga: ett år.

Verkar däremot som att populära destinationer släpps 0 platser såsom Bangkok/Tokyo/Singapore medans Indien,Mexiko,USA finns.

Det går bra att boka LH F "ett år" i förväg även som statuslös M&M-medlem. Jag gjorde det förra hösten i alla fall.

Någon som vet vad som händer med voucher ifall jag har en flexibel ekonomibiljett, uppgraderar den till C en sträcka och bokar av?
Voucher förbrukad eller går den i retur?

Är det lika lätt eller svårt att använda e-vouchers för att uppgradera ett LX-flyg som ett LH-flyg? Kanske är mer bang for buck att uppgradera LX Business till LX First än LH business till LH First? :)
Det är samma process, antingen webb eller ringa senator linjen. Men om du tänker på möjligheten att få igenom uppgraderingen så beror det nog mer på vilka specifika linjer du tittar på än om det är LX/LH. Att söka awards kan eventuellt ge en fingervisning.

Här finns en väldigt bra artikel om evouchers.

Toppen