Har två e-vouchers och tänkte använda dem för uppgradering inom Europa. Inte det bästa värdet kanske men jobbet pröjsar inte för business inom Europa och varför inte använda dem på två kvällsflyg hem från Wien så att man garanterat inte får någon bredvid sig, tänkte jag. Försökt då och då under en vecka för att göra det på nätet men det har aldrig gått. Alltid fel av något slag. Så till slut ringde jag LH Senator Hotline och hamnade i Indien. De svarade direkt och började greja med saken - vilket tog kanske 3 -4 minuter då jag fick beskedet att uppgraderingen på kvällsflyg 1 från Wien var bekräftad och när det gällde kvällsflyg 2, d.v.s. på en annan dag, så fick jag beskedet att jag var satt på väntelista i business eftersom det inte fanns lediga platser där. Efter några dagar (idag) kunde jag se i appen att även uppgraderingen på kvällsflyg 2 till business var bekräftad och jag kunde välja säte.
Det enklaste verkar alltså vara att ringa in och få det ordnat.