Senaste nytt

Hund/djur i loungen?

Läs vad Aurora skrev ovan. Varje dag när hon pendlade Märsta-Uppsala satt det djur på sätena.

Själv har jag aldrig förut sett en katt sitta på ett säte på ett tåg. Det var därför jag lade upp bilden. Men ingenstans har jag heller påstått att detta skulle vara ett vanligt problem. Utgår dock ifrån att reglerna inte bara tillkommit av en slump. Ord på papper, dessutom väl avvägda sådana, brukar tillkomma av ett eller annat skäl. Så t ex ändrade Aftonbladet Plus plötsligt reglerna för intjäning av Eurobonuspoäng. Bara för att ta ett helt ovidkommande exempel.

Varför tror du att SJ bemödat sig med att ha särskilda regler för att resa med djur?

Jag ska villigt erkänna att jag inte har helt lätt för varken norska eller danska så de inläggen blir lite hit'n'miss för mig här på forumet. Men jag ser nu att det alltså var en överdrift.

Säger ju inte att det är fel på reglerna, säger bara att det är lätt hänt att de inte följs när varken personal eller gemene resenär kanske inte alltid bryr sig om exakt alla regler som finns i samhället.

Men visst, skicka in ett klagomål då om ni vill. Tror fortfarande att det betyder att de måste utbilda personalen bättre.

Det är alltid intressant att se vilka regler som är ok att bryta. Som oftast är det de som gynnar en själv.

Men f*n ta det bolag som inte levererar enligt sina regler ;). Gäller att från valda sittplatser (som iofs inte är en regel) till vart man väljer att anställa personal.

Och ja, det är väl inte helt okänt att jag inte överförtjust i djur. Däremot allergisk, men det kan man ju strunta i såsom SAS struntar i prioboarding .

Jeg vil ikke tenke på hva som var i setet en gang jeg satt meg på bussen her i Uppsala. Kjente med en gang jeg satt meg ned at setet var søkkvått. Og vet dere hva? Jeg var på tur til Arlanda, og måtte rekke en buss, så jeg måtte sette meg på flytoget søkkvåt i rævva. Håper for guds skyld det var et skittent regnvått barn som hadde sittet i setet før meg, men gudene vet... *grøss* Fikk heldigvis skiftet bukse og underbukse på arlanda før jeg sjekket inn kofferten, men fyfaen så irriterende!!! Da hadde jeg heller hatt en geit sittende i setet før meg, skader absolutt ingen :p
Har ikke sluttet å ta bussen, men har lært meg å sjekke om setet er vått før jeg setter meg. URK :)

Det är alltid intressant att se vilka regler som är ok att bryta. Som oftast är det de som gynnar en själv.

Men f*n ta det bolag som inte levererar enligt sina regler ;). Gäller att från valda sittplatser (som iofs inte är en regel) till vart man väljer att anställa personal.

Och ja, det är väl inte helt okänt att jag inte överförtjust i djur. Däremot allergisk, men det kan man ju strunta i såsom SAS struntar i prioboarding .

Jag vet inte om du syftar på mig, men jag tycker alltså inte det är okej att reglerna bryts. Bara det att regler bryts hela tiden i alla möjliga sammanhang. Så självfallet ska man inte strunta i att det finns allergiker. Men vissa gör det och en hel del anställda ser mellan fingrarna. Det var mest det som var min poäng.

Nei, det er ingen som har skrevet det er OKEJ, men at regelbrudd forekommer. Like mye som at folk lar være å ha setebeltet på seg på fly, ikke skrur av mobiltelefonen, har overvekt på håndbaggasjen og lar være å følge med på crewets sikkerhetsinnstrukser. Dette kan være et livsfarlig brudd på retningslinjene. Det er inte okej alls, men skjer hver eneste dag...

Jag vet inte om du syftar på mig, men jag tycker alltså inte det är okej att reglerna bryts. Bara det att regler bryts hela tiden i alla möjliga sammanhang. Så självfallet ska man inte strunta i att det finns allergiker. Men vissa gör det och en hel del anställda ser mellan fingrarna. Det var mest det som var min poäng.

Inte riktat mot dig utan mer hur människan fungerar i allmänhet.

Nei, det er ingen som har skrevet det er OKEJ, men at regelbrudd forekommer. Like mye som at folk lar være å ha setebeltet på seg på fly, ikke skrur av mobiltelefonen, har overvekt på håndbaggasjen og lar være å følge med på crewets sikkerhetsinnstrukser. Dette kan være et livsfarlig brudd på retningslinjene. Det er inte okej alls, men skjer hver eneste dag...

Köper inte dessa argument. Folk väljer att råna banker, jag väljer att inte göra det .

Jag hoppar av nu eftersom vi redan diskuterat allt detta ett varv och vi vet vart vi har varandra. Återkommer när @Agö triggar igång tråden med ett nytt djur .

Köper inte dessa argument. Folk väljer att råna banker, jag väljer att inte göra det .

Jag hoppar av nu eftersom vi redan diskuterat allt detta ett varv och vi vet vart vi har varandra. Återkommer när @Agö triggar igång tråden med ett nytt djur .

Så det er utelukkende hvis man ikke liker dyr at folk forulemper en, men hvis folk ikke følger andre regler så er det ikke relevant? Dette blir veldig grumpy old men....?

Så det er utelukkende hvis man ikke liker dyr at folk forulemper en, men hvis folk ikke følger andre regler så er det ikke relevant? Dette blir veldig grumpy old men....?

Jag förstår inte riktigt vad the grumpy old woman menar? Men det gör inget eftersom jag lämnat diskussionen

Toppen