Senaste nytt

Hund/djur i loungen?

Så det er utelukkende hvis man ikke liker dyr at folk forulemper en, men hvis folk ikke følger andre regler så er det ikke relevant? Dette blir veldig grumpy old men....?
Det är väl ingen som har påstått det men denna tråd handlar om djur. Det finns en uppsjö trådar om när det flyger mat i luften i SAS affärsklass, hur man inte får klä sig i en lounge, Swedavia och städning, klädsel vid flygning, vad som går oss på nerverna på hotellet, vad som går oss på nerverna på flygen/flygplatserna och det senaste tillskottet om att flyga med fyllon.

Det finns absolut ingen anledning att jämföra med andra mer eller mindre uppenbara regelbrott. Det är följaktligen helt felaktigt att de flesta medlemmar på BC inte skulle bry sig om andra regler än just de som diskuteras i denna tråd.

Alla dessa smileys. Hade varit glad om man sluppit dom för man fattar inte om du verkligen likställer bankrån med folk som har sina djur på sätena.

Har inte flugit med hundarna men så här åker dom båt !

Iphone5 1165 (Custom).JPG
Iphone5 1166 (Custom).JPG

Den skulle du inte lagt upp, snart får vi höra om hur äckligt det är och att det borde förbjudas. Att hotell, båtar etc. har speciella hundrum, hytter och tar en extra saneringsavgift kanske kan vara bra att påpeka.

• Gilla
Reactions: Alf
Alla dessa smileys. Hade varit glad om man sluppit dom för man fattar inte om du verkligen likställer bankrån med folk som har sina djur på sätena.

Smileys är ett otyg! Men använder man dem inte så blir det fel.. Och tydligen nu också.

Bankrån är inte = djur på sätet. Ett av alternativen är ju som känt väldigt mycket grövre. Då menar jag självklar djur på sätet.

Kan vi bara gå vidare ? Det är fel att ha katt'n på sätet - det finns skrivet. Ingen som sagt att de tänker ringa polisen eller skriva ett långt brev till SJ . Att på allvar dra igång en diskussion om att "det ändå är en massa andra regler som bryts" och "ditt säte är smutsigt ändå" förstår jag inte hur ni orkar med.

Jag har följt tråden och blir något upprörd om jag förväntas "skylla mig själv" om jag råkar åka med ett allmänt transportmedel och det sitter en katt i sätet bredvid.

Nu är jag förvisso allergisk vilket medför en viss skepsis mot djur. På X2000 så väljer jag inte bara bort den del av vagn 6 som är "djur tillåtet" utan hela vagn 6 och vagn 7, för att inte behöva passera denna del på väg till bistron. Åker jag i andra klass bokar jag nästan alltid "djurfri plats", för att vara på den säkra sidan.

Jag tycker att det handlar om att visa hänsyn att inte har med sig djur på övriga delar av tåget, än i de avsedda områdena. Vad som händer i sektionen "djur tillåtet" bryr jag mig inte om, och det är inte heller denna sektion som jag har åsikt om. I den sektionen är det fritt fram för alla med djur som resesällskap.

Nei, det er ingen som har skrevet det er OKEJ, men at regelbrudd forekommer. Like mye som at folk lar være å ha setebeltet på seg på fly, ikke skrur av mobiltelefonen, har overvekt på håndbaggasjen og lar være å følge med på crewets sikkerhetsinnstrukser. Dette kan være et livsfarlig brudd på retningslinjene. Det er inte okej alls, men skjer hver eneste dag...

Att jämföra att inte respektera regler gällande djur ombord, med att ha övervikt på handbagaget är bara fånigt. Det har inget med det här att göra. Låt det handla om djur om @Agö observation från tåget, utan att blanda in allt annat.

Toppen