Senaste nytt

Hjälp för er som är påverkade av strejken

Min mamma och hennes vännina ska iväg nästa vecka. Hur strikta är kundservice på att de som reser måste ringa in eller kan jag utnyttja att jag är EBD och ringa åt dom? Om det nu blir aktuellt.
 
Min mamma och hennes vännina ska iväg nästa vecka. Hur strikta är kundservice på att de som reser måste ringa in eller kan jag utnyttja att jag är EBD och ringa åt dom? Om det nu blir aktuellt.
Jag har som EBD hjälpt lägrestatusvänner utan problem.
 
Kan rapportera att Sas-loungen håller öppet som vanligt på Chicago O’hare. De servar tydligen Air New Zeeland också så därför kan de inte stänga.

Här där det normalt är svårt att få plats sitter jag nu själv med familjen och utövar planespotting.
Vi är ombokade med Swiss via Zürich. Rad30 utbytt mot rad45 på deras 777, det tar vi som bra omväxling...
 
Min mamma och hennes vännina ska iväg nästa vecka. Hur strikta är kundservice på att de som reser måste ringa in eller kan jag utnyttja att jag är EBD och ringa åt dom? Om det nu blir aktuellt.
Har hjälpt vänner utan status som EBD. Se till att ha deras bokningsnummer och namn så lär det gå. Jag fick till och med min agent att lägga bokningen med Lufthansa i en bokningsklass med 100% istället för 50%. Alltid något istället för de 33% sas hade givit.
 
Ska flyga hem från Miami med familjen i ekonomi till Köpenhamn(rad 30) nu på lördag men börjar bli lite tveksam ifall SAS har kommit igång tills dess. Ser att Swiss via Zurich flyger med a330 och Lufthansa via Frankfurt med a380, Air Canada via Toronto med 787-9, Austrian via Wien med 76w. Funderar på att ringa till SAS och se vad dom säger eller ska man vänta till fredag? Ifall det skulle bli aktuellt är något utav flygen att föredra och finns det något mostvarande rad 30 i deras ekonomiprodukter? Är EBG om det har någon betydelse. Edit: enligt expertflyer är flighten redan inställd men jag har inte fått någon info ännu angående detta
 
Last edited:
Ikväll ska jag flyga med SK725 från Helsingfors till Stockholm och sen vidare med SK26 upp till Umeå kl 22:55. Den sista sträckan upp till Umeå har nu blivit inställd, vilket innebär att om jag ger mig av med flyget till Stockholm blir jag strandad på Arlanda. Alternativa flygbolag till Umeå är Norwegian på fredag morgon, men är det möjligt att pusha på för det trots att det inte är Star Alliance?

Ett annat alternativ är tåg till Vasa ikväll, övernattning och sen färja till Umeå på fredag morgon. Men det verkar som att ens flyg måste ha varit inställt i mer än 24 timmar utan ombokning för att alternativa färdsätt ska kompenseras?

Vad tror ni är bäst att göra i det här fallet?
 
Ikväll ska jag flyga med SK725 från Helsingfors till Stockholm och sen vidare med SK26 upp till Umeå kl 22:55. Den sista sträckan upp till Umeå har nu blivit inställd, vilket innebär att om jag ger mig av med flyget till Stockholm blir jag strandad på Arlanda. Alternativa flygbolag till Umeå är Norwegian på fredag morgon, men är det möjligt att pusha på för det trots att det inte är Star Alliance?

Ett annat alternativ är tåg till Vasa ikväll, övernattning och sen färja till Umeå på fredag morgon. Men det verkar som att ens flyg måste ha varit inställt i mer än 24 timmar utan ombokning för att alternativa färdsätt ska kompenseras?

Vad tror ni är bäst att göra i det här fallet?
Föreslå AY887 direkt från HEL till UME?

Edit: Sorry, den ser nollad ut på Expertflyer. Men föreslå HEL-BMA-UME istället
 
Jag är bokad på SK907 (Bonusresa i C) i morgon för en kort weekend i stora äplet. SAS har 2 gånger lovat mig att dom bokar om oss, men jag börjar bli osäker. Har alla ni som åkt longhaul blivit bokad om?
 
Toppen