Canadien
Medlem
Inga problem så länge du inte bokar på samma flighter i bägge bokningarna, då finns risken att den ena kan avbokas.Platser finns, business dit och economy hem. Min tanke var att de kanske hade någon regel mot att göra så.
Inga problem så länge du inte bokar på samma flighter i bägge bokningarna, då finns risken att den ena kan avbokas.Platser finns, business dit och economy hem. Min tanke var att de kanske hade någon regel mot att göra så.
Jag har som EBD hjälpt lägrestatusvänner utan problem.Min mamma och hennes vännina ska iväg nästa vecka. Hur strikta är kundservice på att de som reser måste ringa in eller kan jag utnyttja att jag är EBD och ringa åt dom? Om det nu blir aktuellt.
Min mamma och hennes vännina ska iväg nästa vecka. Hur strikta är kundservice på att de som reser måste ringa in eller kan jag utnyttja att jag är EBD och ringa åt dom? Om det nu blir aktuellt.
Har hjälpt vänner utan status som EBD. Se till att ha deras bokningsnummer och namn så lär det gå. Jag fick till och med min agent att lägga bokningen med Lufthansa i en bokningsklass med 100% istället för 50%. Alltid något istället för de 33% sas hade givit.Min mamma och hennes vännina ska iväg nästa vecka. Hur strikta är kundservice på att de som reser måste ringa in eller kan jag utnyttja att jag är EBD och ringa åt dom? Om det nu blir aktuellt.
Föreslå AY887 direkt från HEL till UME?Ikväll ska jag flyga med SK725 från Helsingfors till Stockholm och sen vidare med SK26 upp till Umeå kl 22:55. Den sista sträckan upp till Umeå har nu blivit inställd, vilket innebär att om jag ger mig av med flyget till Stockholm blir jag strandad på Arlanda. Alternativa flygbolag till Umeå är Norwegian på fredag morgon, men är det möjligt att pusha på för det trots att det inte är Star Alliance?
Ett annat alternativ är tåg till Vasa ikväll, övernattning och sen färja till Umeå på fredag morgon. Men det verkar som att ens flyg måste ha varit inställt i mer än 24 timmar utan ombokning för att alternativa färdsätt ska kompenseras?
Vad tror ni är bäst att göra i det här fallet?