Senaste nytt

Hjälp för er som är påverkade av strejken

Ricci

Medlem
Är det fortfarande så att man måste vänta på sitt flyg är cancellerat innan man kan ringa för att prova boka om till annat *A flyg?
Mitt flyg är till HKG på torsdag?
 

Erik M

Medlem
Blev ombokade till torsdagens avgång ord-Arn ist för onsdagens. De ville inte gå med på att skjuta upp det två nätter på en gång.
 

gjohansson

Medlem
Har fått resan mellan ARN-CPH inställd. Då företaget var mån om att jag skulle komma ner smidigt så blev jag inbokad på en separat bokning med Norwegian D83197 ARN 12:00 -CPH 13:10

Någon som vet när mitt ursprungsflyg bokas om? Även om jag inte ska resa med det så är jag nyfiken över vad för alternativ de föreslår.

Btw, vet ni om jag blir automatiskt blir avbokad på hemflighten om jag ej nyttjar nedresan vid denna extraordinära händelse? Kanske värt att kontakta Sas isåfall och uppdatera de med
Info om mitt läge.
Om det är inställt på riktigt så be om pengarna tillbaka istället om du nu ska köra norsken istället
 

Resetokig

Medlem
Vi får 250 eur för hotellet en natt extra nu när vi blivit flyttade en dag. Hotellet vi bor på nu ligger på ca 3,5k/natt. Någon som vet om Amex elite försäkringen kan täcka de extra 1000:-? Eller måste vi byta hotellet? Tacksam för hjälp
 

Vindpilen

Medlem
Fick precis en flight inställd imorgon.
Vem har ansvaret om jag har en rutt inom Europa med SAS första benet och sedan Lufthansa andra?
SAS-flighten är inställd så jag hinner inte till min LH-flight i tid.

Allt bokat via Lufthansa.com men när jag ringde dem fick jag mer eller mindre försöka hitta en ny rutt själv... Sitter i kö till SAS nu (Diamond).
 

Westerberg

Medlem
Är det fortfarande så att man måste vänta på sitt flyg är cancellerat innan man kan ringa för att prova boka om till annat *A flyg?
Mitt flyg är till HKG på torsdag?

Så var det för mig idag i alla fall, de hävdade bestämt att flyget måste vara inställt innan de kan boka om till annat.
 

Vindpilen

Medlem
Fick precis en flight inställd imorgon.
Vem har ansvaret om jag har en rutt inom Europa med SAS första benet och sedan Lufthansa andra?
SAS-flighten är inställd så jag hinner inte till min LH-flight i tid.

Allt bokat via Lufthansa.com men när jag ringde dem fick jag mer eller mindre försöka hitta en ny rutt själv... Sitter i kö till SAS nu (Diamond).

Svarar på min egen fråga. SAS hade mer availability än vad Expertflyer visade och bokade om hela rutten åt mig med en annan routing och Star Alliance partner.
 
Toppen