Senaste nytt

Har jag gjort bort mig?

Dawes

Medlem
Tveksamt om vi behåller det på sikt, men med sign up bonusen på 1 milj så slog vi till.
Absolut, klokt, lägg till de 60k spend du behöver lösa ut för den bonusen också till årets kalkyl. Glöm sedan inte att växla poängen eller byta till ett annat kort när du eventuellt gör dig av med kortet så att de inte försvinner.
Nog för att jag tror att du/ni kommer behålla det, forumet är väldigt bra på att larma om kampanjer osv om man själv inte bevakar notiser från Amex eperience appen.
 
Uppgradera osv kan du fundera på när du löst ut den första vouchern och ändå hinna med en till +få uppgraderingsbonus under 2022.
Makes sense! Tack för förklaringen. Det är så svårt att boka bonusresor alltså? Vi flög på nyårsafton nu sist och då uppgraderade vi vid disken (i cash), brukar vara lugnare att resa den dagen. Är det någon som har erfarenhet av att köpa uppgradering för poäng? Fortfarande svårt med 4 personer kan jag tänka mig
 

Dawes

Medlem
Makes sense! Tack för förklaringen. Det är så svårt att boka bonusresor alltså? Vi flög på nyårsafton nu sist och då uppgraderade vi vid disken (i cash), brukar vara lugnare att resa den dagen. Är det någon som har erfarenhet av att köpa uppgradering för poäng? Fortfarande svårt med 4 personer kan jag tänka mig
Svårt är en hård definition men det underlättas avsevärt om man finner det intressant och inte har något emot att söka information och läsa på. Forumet är fullt av tips om när i tid bolagen släpper bonus/award-platser osv.
 
Absolut, klokt, lägg till de 60k spend du behöver lösa ut för den bonusen också till årets kalkyl. Glöm sedan inte att växla poängen eller byta till ett annat kort när du eventuellt gör dig av med kortet så att de inte försvinner.
Nog för att jag tror att du/ni kommer behålla det, forumet är väldigt bra på att larma om kampanjer osv om man själv inte bevakar notiser från Amex eperience appen.

Ja jag har verkligen redan fått massor med bra tips. Är så tacksam att detta forum finns!
 

MrRob

Medlem
Rent generellt så förespråkar jag SAS Amex Premium till de flesta "vanliga" människor som inte reser mycket (privat eller i tjänsten) med SAS. Drar du inte in mer än 100.000 EB-poäng om året har du ingen större nytta med att dra in två 2-4-1 vouchers varje år tycker jag.

Drar ni in mer än 100.000 EB-poäng om året, behöver du 20.000 statuspoäng eller tänker ni använda era 2-4-1- för kortare resor kan absolut ett SAS Amex Elite-kort däremot vara rättfärdigat.

I ren spendering drar jag personligen in minst dubbelt så många poäng per år på mitt SAS MC World Premium än på mitt SAS Amex Elite-kort tack vare dubbelpoänghelgerna och Curve.
 
Drar du inte in mer än 100.000 EuroBonus-poäng om året har du ingen större nytta med att dra in två 2-4-1 vouchers varje år tycker jag.
Jag är lite osäker på hur många poäng vi kommer att dra in då jag kommer kunna dra en del av företagets inköp och utgifter på kort(en). Låter dock vettigt att börja med premium, och sen ev. uppgradera till Elite.

dubbelpoänghelgerna
Hur ofta är dessa?

På vilket sätt funkar Curve fördelaktigt i komination med miles-kort?
 

MrRob

Medlem
Jag är lite osäker på hur många poäng vi kommer att dra in då jag kommer kunna dra en del av företagets inköp och utgifter på kort(en). Låter dock vettigt att börja med premium, och sen ev. uppgradera till Elite.

Det tycker jag. Dessutom brukar det förekomma uppgraderingskampanjer från Premium till Elite där man kan dra in t.ex. 30.000 EB på att uppgradera kortet.

Hur ofta är dessa?

Oftast 3-4 gånger om året.

På vilket sätt funkar Curve fördelaktigt i komination med miles-kort?

Poängmässigt antagligen inte alls såvida inte M&M-kortet erbjuder perioder med bättre poängintjäning som SAS MC-kort gör.
 

MrRob

Medlem
Jag inser att jag använde fel lingo. Jag menade inte Miles & more utan kort med miles, i detta fall SAS eurobonus och Amex

Ingen fördel alls med Amex eftersom Curve inte har stöd för Amex. Curve är fördelaktigt genom deras GBiT-tjänst vid dubbelpoänghelgerna. Det finns en stor separat tråd om Curve om du vill förkovra dig.
 
Toppen