Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

danielhog

Medlem
Fyi för er som väntar så är det bara fortsätta var svaret från kundtjänst:

Vi har ökat antalet kollegor som hanterar återbetalningar och vi kommer att slutföra de flesta återbetalningar som kunder begär i mars under juni månad.
I juli börjar vi hantera begärda återbetalningar för biljetter med originalresedatum under april.
 

Sullon

Medlem
Fick idag tillbaka skatter och avgifter på en Eurobonusbokning från mitten av mars. Vanlig biljettavbokning från samma dag har inte dykt upp.
 

Barklund

Medlem
Väntar fortfarande på min Plus PRO (dvs fullt avbokningsbar) som avbokades 16/3. Vid mitt sedvanliga veckosamtal med kundtjänst fick jag svaret att det (nog) var c:a en vecka bort. Jag hyser ingen förhoppning...

Samma läge här. Pengarna kommer väl till jul eller nått. Noll kommunikation dessutom, bedrövligt hanterat.
 

Glenn E

Medlem
Jag fick tillbaka pengar från en bonusresa jag avbokade i början av mars.
Pengarna kom in den nionde juni.
Jag har en bonusresa till jag ska få tillbaka på.
Den blev avbokad i början av april.
 

Steve

Medlem
Jag avbokade en poängresa nyligen, Arn-Ewr tor 4 personer, och i vanlig ordning kom det snabbt poäng tillbaks på kontot, dock inte lika många poäng som jag betalade för resan. Alla poäng har giltighetstid kvar.

Någon annan som bara fått tillbaks delar av poängen nu under coronahaveriet?
 

palmen

Moderator
Jag avbokade en poängresa nyligen, Arn-Ewr tor 4 personer, och i vanlig ordning kom det snabbt poäng tillbaks på kontot, dock inte lika många poäng som jag betalade för resan. Alla poäng har giltighetstid kvar.

Någon annan som bara fått tillbaks delar av poängen nu under coronahaveriet?
Ring in och be de sätta tillbaka rätt poäng, händer ibland att det blir fel. Har varit så innan Covid-19 också
 
Toppen