Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

011430121

Medlem
Har noterat att innan man får från SAS att flygningen är inställd, de ändar flygplanstypen till 737-700 så har det varit på mina 5 inställda flygningar med SAS under carola pandemin
Detta har nog alla av er redan upptäckt.
På mina avgångar till Tromsö var det en A319 som skulle utföra flygningarna.
Det brukar kommer mail om att flyget är inställt 1-2 veckor före avgången.
95D52B93-3080-49A5-A0B5-24647FEDE137.jpeg
 

SK989

Medlem
Har noterat att innan man får från SAS att flygningen är inställd, de ändar flygplanstypen till 737-700 så har det varit på mina 5 inställda flygningar med SAS under carola pandemin
Detta har nog alla av er redan upptäckt.
På mina avgångar till Tromsö var det en A319 som skulle utföra flygningarna.
Det brukar kommer mail om att flyget är inställt 1-2 veckor före avgången.
Visa bifogad bild 109951
Också noterat detta. Blev först riktigt förvånad när en flygning som normalt körs med CRJ (eller ATR) ändrades till 737. Men som sagt, 11 dagar före avresan fick jag besked om att flyget är inställt.
 

Alf

Medlem
Då borde SAS kunna öka takten i återbetalning av avbokade biljetter när man nufår ett tillskott på 5 miljarder från staten. Jag har visserligen bara väntat i 2,5 månader på återbetalning.
 
Då borde SAS kunna öka takten i återbetalning av avbokade biljetter när man nufår ett tillskott på 5 miljarder från staten. Jag har visserligen bara väntat i 2,5 månader på återbetalning.
Ja, ett bra sätt att boosta turistnäringen nu är ju att se till så att turisterna får tillbaka sina pengar så att dom kan spenderas på annat sätt istället.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

FilipJ

Medlem
Besked från kundtjänst idag var att ”inriktningen från ledningens håll” var att alla som avbokat i mars skulle få utbetalning innan månadsskiftet. Får se om det håller.
Väldigt trevlig kille på supporten. De kan inte ha det enkelt och måste få kudos för ett väl utfört arbete under de förutsättningar som finns!
 

Hissen

Medlem
Hade en reward resa som jag avbokade 4/3-20. Fick tillbaks poängen omedelbart men inte skatter och avgifter. Tänkte att dom pengarna får jag nog bjuda på, gjorde inga ansträngningar att få tillbaks dom. Igår ramlade 1230:- spänn in på kontot.
 

John Rambo

Medlem
Jag gjorde ett gäng avbokningar i Mars, vilket jag fick vouchers för i April, fungerade då klockrent. Nu har jag därtill lyckats omsätta vouchers i nya biljetter då det blir en Italien-Frankrike-Belgien resa i Juli - matade in vouchers vid bokningen och det gick klockrent att betala med dessa.
Skönt att dessa delar funkar fint iallfall - låt statuspoängen åter rulla in
 

Samosaguas

Medlem
Jag gjorde ett gäng avbokningar i Mars, vilket jag fick vouchers för i April, fungerade då klockrent. Nu har jag därtill lyckats omsätta vouchers i nya biljetter då det blir en Italien-Frankrike-Belgien resa i Juli - matade in vouchers vid bokningen och det gick klockrent att betala med dessa.
Skönt att dessa delar funkar fint iallfall - låt statuspoängen åter rulla in
Fast om du betalade med vouchers och poäng så blir det ju inga statuspoäng... ;)
 
Toppen