Tack @palmen, @intuition.Ring in och be de sätta tillbaka rätt poäng, händer ibland att det blir fel. Har varit så innan Covid-19 också
Har det varit rena SAS awards eller star alliance?Är upp i 5 avbokade awards resor där jag fått poäng tillbaka med en gång och pengar nån dag senare;
I samtliga fall har jag bokat och avbokat direkt på SAS.se.
- Avbokat 25/06, pengar på SAS Amex Premium 26/6.
- Avbokat 24/06, pengar på SAS Amex Premium 25/6.
- Avbokat 5/6, pengar på SAS Amex Premium 6/6.
- Avbokat 13/4, pengar på SAS Amex Premium 14/4.
- Avbokat 7/4, pengar på SAS Amex Elite 9/4.
Rena SAS inom Europa (Spanien och Kroatien).Har det varit rena SAS awards eller star alliance?
Var flygen inställda vid tillfället för avbokningen, eller var det flyg som skulle flyga normalt?Är upp i 5 avbokade awards resor där jag fått poäng tillbaka med en gång och pengar nån dag senare;
I samtliga fall har jag bokat och avbokat direkt på SAS.se.
- Avbokat 25/06, pengar på SAS Amex Premium 26/6.
- Avbokat 24/06, pengar på SAS Amex Premium 25/6.
- Avbokat 5/6, pengar på SAS Amex Premium 6/6.
- Avbokat 13/4, pengar på SAS Amex Premium 14/4.
- Avbokat 7/4, pengar på SAS Amex Elite 9/4.
Även plus pro biljetter brukar återbetalas automatiskt och omedelbart, så ja...När man avbokar awards, SAS och *A, brukar pengarna i normalfallet gå tillbaka direkt och synas på kortet inom 2-3 dagar. Märkligt att det inte sker automatiskt med övriga bokningar just nu. Talar för att SAS fular.
Verkar högst osannolikt. Tycker det rapporteras in väldigt få återbetalningar just nu. Jag väntar på en Star Alliance poäng-bokning som avbokades 20 mars.Nu är det två dagar kvar av juni, skall bli intressant att se om SAS står vid sitt löfte att betala tillbaka det som avbokats i mars innan juli.