Min och fruns tisdagsflight till Palma blev inställd för en dryg vecka sen. 2 dagar senare begärde vi återbetalning via hemsidan och fick omgående bekräftelsemejl på att de tagit emot vår begäran. Helt medvetenhet att det kommer att ta flera månader...
Igår morse (5 dagar efter SAS bekräftelse) fick vi mail (och i appen) som sa att vi blivit ombokade till 2 dagar tidigare. 5 dagar på oss att ändra/tacka nej annars anses vi ha gett OK. 5 timmar senare får jag nytt mail om att SAS inte lyckats hitta något bra alternativ = nu inställd igen. Frun är dock fortfarande ombokad till 2 dagar tidigare. Och, som nämnts ovan, vi har båda fått bekräftat att vi redan ansökt om återbetalning några dagar tidigare.
Ett samtal till SAS löste det hela och nu är vi i rullen för återbetalning. MEN, blir ju lite förvirrad av alla turer. Vi är vana resenärer och ringer hellre en gång extra. Tänker på dem som inte är det. Vad hade hänt?
Igår morse (5 dagar efter SAS bekräftelse) fick vi mail (och i appen) som sa att vi blivit ombokade till 2 dagar tidigare. 5 dagar på oss att ändra/tacka nej annars anses vi ha gett OK. 5 timmar senare får jag nytt mail om att SAS inte lyckats hitta något bra alternativ = nu inställd igen. Frun är dock fortfarande ombokad till 2 dagar tidigare. Och, som nämnts ovan, vi har båda fått bekräftat att vi redan ansökt om återbetalning några dagar tidigare.
Ett samtal till SAS löste det hela och nu är vi i rullen för återbetalning. MEN, blir ju lite förvirrad av alla turer. Vi är vana resenärer och ringer hellre en gång extra. Tänker på dem som inte är det. Vad hade hänt?
Last edited: