flum
Medlem
Hur tror du att samhället i stort skulle fungera om detta beteende tillåts?Och varför är det en bra lösning? Om bolaget försätts i konkurs är det många som aldrig får sina pengar.
Hur tror du att samhället i stort skulle fungera om detta beteende tillåts?Och varför är det en bra lösning? Om bolaget försätts i konkurs är det många som aldrig får sina pengar.
Och varför är det en bra lösning? Om bolaget försätts i konkurs är det många som aldrig får sina pengar.
Sen tror jag också - som jag har skrivit tidigare - att folk skulle vara betydligt mindre missnöjda med SAS om man hade förmått kommunicera på ett klart, tydligt och rättvisande sätt i den här frågan. Att man inte har prioriterat det är konstigt.
Inte bera konstigt, det är direkt kontraproduktivt.Sen tror jag också - som jag har skrivit tidigare - att folk skulle vara betydligt mindre missnöjda med SAS om man hade förmått kommunicera på ett klart, tydligt och rättvisande sätt i den här frågan. Att man inte har prioriterat det är konstigt.
Jag gillar din lojalitet! Tyvärr tror jag inte lojaliteten åt andra hållet är lika stark.Uppenbarligen har SAS, som så många andra bolag i resebranschen, en likviditetskris. Dessbättre får vi dessbättre tillbaka ersättning för inställda eller avbokade resor, även om det drar ut lite på tiden (själv har jag fått återbetalt 12 av 15 avbokade resor). Som resenärer borde vi ha förståelse för detta. SAS inväntar väl helt enkelt att trafiken – och därmed intäktsflödet - kommer igång igen innan man vrider på utbetalningskranen för fullt. Tills dess gäller försiktighetsprincipen.
Omedelbar utbetalning av miljardbelopp från SAS vore trevligt för alla oss som har pengar ”innestående”, men är helt verklighetsfrämmande. SAS likviditet tillåter det helt enkelt inte – som framgår av tidigare inlägg är skulden 6,5 miljarder. Bolaget gör vad de kan och betalar ut efter hand. Det är bättre än många andra i branschen och något vi borde vara glada för. Så tummen upp för SAS!
Visst kan man ha olika förutsättningar, men om jag läser mellan raderna (Jag hoppas/gissar jag har fel) kan man tolka det som en lätt klapp på huvudet på de som klagar för de har ju inte det lika gott ställt.Som moderator måste jag påminna alla om att vi spelar bollen (alltså diskutera sak) och inte spelaren (diskuterar personen). Jag vill också understryka att vi har medlemmar med olika förutsättningar. Det vill säga vad som är accepterande för en medlem, kan innebära helt andra konsekvenser för andra. Ha det i åtanke i diskussionen.
MVH,
Senator/Hans