Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Två separata vistelser den senaste dagarna på Radisson blu hotel Lietuva i Vilnius. Uppgraderad bägge gångerna till ett riktigt bra BC rum på 18e respektive 21a våningen av 22. Bägge gångerna med balkong, separat vardagagsrumsdel, 2 toaletter och 2 tv.
Välkomstgåva bestående av mixade nötter, äpple och vatten kom levererade bägge gångerna efter check in.
Tips be om BC rum som slutar på 9 om ni vill ha stor balkong med underbar utsikt.
Nu när det kommer bli kallare så har dem tydligen BC rum med bastu också.
Totalt sett väldigt nöjd och tycker detta hotellet var bättre value än det andra Radisson i stan (Astorija)

Bra idag: väskan ut först på bandet, trots att det stod att det skulle komma först om 9 min, sedan kom Alfa-bussen på stört och tog mig till Radisson Arlandia. Väl där fick jag ett BC-rum på nedre våningen (292), som var kryddat med lite rökinslag. De nedre rummen är tydligen rätt så nyrenoverade rökrum och det var visst lite ventilationstrassel också. Så det fick bli ett snabbt byte till rum på plan 5 och en rumstyp jag inte haft här tidigare . Utsikt rakt mot Jumbo Hostel från förrummet med soffa, några bord samt arbetshörna. Därifrån egen dörr till själva sovrummet. En mindre 2-rummare alltså. Litet badrum utan badkar, tyvärr.
Välkomstgåva bestod av ett brev samt en påse geléhjärtan. Inget vatten denna gång heller (som i Uppsala för nån vecka sedan. Fick dock sedan bekräftat att det visst skulle funnits en flaska vatten.)
Nu en snabb dusch och sedan vidare mot BC-träffen på Monks!
a41961fd85701e839f4fe8c4cc646254.jpg

9f0fa1b4a6690cf083ce8467db6f1179.jpg

25382c5edfa59bc3058dae139446ba57.jpg

a179bd737ddc257a3b984db7d4c5ed41.jpg

f47c921ccb7b684486701e665e9ab9f1.jpg

Radisson Blu Riverside, vid incheckning låg inte mitt CCG inlagt. Miss av resebyrån, när jag gav medlemsnumret kunde han inte se min status då jag inte bott där förut. Tydligen enligt honom så såg de det vid vistelse nummer två, otroligt konstigt. Jag fick då påpeka statusen, varpå han svarar att de inte uppgraderar CCG. Det de erbjuder var rum högre upp som uppgradering...
Ingen present, ingen uppgradering. Dåligt datasystem, portier utan fingertoppskänsla.
Tummen ner...

Gillar inte Riverside. Kan bara instämma med talaren. Fast jag fick välkomstpresent.

Blu Scandinavia - Lite kontrast mot förra vistelsen då jag hamnade i sviten. Nu möts man av en tämligen småsnorkig receptionist och inser redan där att det med säkerhet är kört.
Lite dricka och frukt på rummet och så såg man i receptionen till att jag fick träna gratis.

På Park Inn Malmö blev jag som CCG uppgraderad till business Clas room på översta våningen med utsikt över Öresund (hade bokat standardrum). Fick också välkomstpresent i form av två flaskor Kullamust och två nöt-bars. Riktigt fina rum!!

Just checkat in på Radisson i St Julians på Malta. Uppgradering till svit - dock inte någon av de längst ut med jättebalkongerna den här gången.
Frukt, godis och vin på plats då jag kom in i rummet!
Både taxichauffören och incheckningspersonalen hälsade glatt välkommen tillbaka!

Skall bo på Radisson Scandinavia nu i veckan, det är fullt på grund av bokmässan. Dvs det borde vara få statusmedlemmar bland dessa boknördar.. Får se vad jag får för rum, troligen det jag betalat 1200:- natten för... :)

På Park Inn Malmö blev jag som CCG uppgraderad till business Clas room på översta våningen med utsikt över Öresund (hade bokat standardrum). Fick också välkomstpresent i form av två flaskor Kullamust och två nöt-bars. Riktigt fina rum!!

Bra att veta. Lär behöva en övernattning i Malmö om en vecka. Klart värt att testa

Bokat som CCG standardrum utan frukost med 241 på Radisson Blu Sobieski, fick executive suite med frukost. Fick några frukter och ett välkomstbrev också.

Toppen