Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Befinner mig just nu på Radisson Blu Seaside i Helsingfors.

Bokade två nätter i ett standardrum med 2-4-1 (CCG). Uppgraderad till Superior room och fick en biljett som ger mig något gratis att dricka i minibaren/baren/kaffeserveringen.

Bodde på Radisson i Malmö förra veckan. Jag frågade lite försynt i incheckning om uppgradering eftersom jag var CCG. Det var en praktikant som jobbade och hon svarade "jag tror att du redan har ett fint rum". Det var sent och jag var helt slut efter jobb så jag orkade inte diskutera vad hennes uppfattning om vad ett fint rum var, men hon hade rätt, jag hade bokat billigaste och fick en 2 rums svit. Det spelade egentligen inte så stor roll eftersom jag kraschade i säng direkt.

Är på Park Plaza Wangfujing i Peking , vid incheckningen så sa han att jag var uppgraderad, jag vet inte till vad, men det kom ett fat med frukt.
Däremot så ringde en dam igår kväll från receptionen och frågade om jag var nöjd med vistelse och om jag ville ha någon hjälp med transport från hotellet när jag checkar ut.

Har bott på Radisson Blu Arlandia under natten, fick som vanigt uppgradering till BC rum, på rummet fanns även ett påskägg och en loka. Är CCC.

Uppgraderad till businessclassrum igår på Radisson Newport Beach och idag på Radisson Blu Chicago.
Igår fick jag vin och ett jättestort fat med ost, frukt, cakes och nötter.
Idag fick jag vatten och nötter.
Tillgång till lounge på båda hotellen. Newport Beach var tämligen meningslös, men här i Chicago är den riktigt fin. Öl, vin, canapéer, ost m.m. image.jpg

Uppgraderad till businessclassrum igår på Radisson Newport Beach och idag på Radisson Blu Chicago.
Igår fick jag vin och ett jättestort fat med ost, frukt, cakes och nötter.
Idag fick jag vatten och nötter.
Tillgång till lounge på båda hotellen. Newport Beach var tämligen meningslös, men här i Chicago är den riktigt fin. Öl, vin, canapéer, ost m.m

Tjusigt! Hittar ingen info om lounge på Radisson Blu Chicagos hemsida. Kan du kolla in öppettiderna?

Jag är på tjänsteresa i Helsingfors igen... Det varit så att besökt en gång i vecka under senaste månaden och så kommer det ser ut under hösten.

Övernattade i Radisson Blu Espoo tisdag-onsdag natten och hade bokat en standard rum med vår avtal för 130€/natt. Jag fick en Business Class rum och när jag kommer till rummet fanns det en frukttalrik med lite olika ostar i rummet för mig med en hälsning från hotellchefen. :)

Sen bytte jag till Radisson Blu Royal Helsinki. Två nätter i Standard hade jag bokat med avtal på 141€/natt. Jag fick en upgrade till Business Class samt 2st drink biljetter till Lobby Bar. I rummet fanns det en hälsning från hotellchefen med lite Fazer choklad och internationella tidningar. :) Och -50% rabatt för parkering för min hyrbil... Kostar vanligtvis 32€/dygn men 15€/dygn för mig.

Än så länge varit jätte nöjd med Radisson i Helsingfors region och de kan göra till och med lite bort om sig innan jag skulle byta mig till Hilton till exempel. Det bästa är att Lobby Bar lägger notan till rum först och sen avslutar notan med drink-biljett så får CC poäng för dessa inköp med. Dricker oftast ett glas rött eller vitt men poäng trillar in... :rolleyes:

Vill du ha en rabatt koden så skicka PM. Rabatt både på Standard och Business Class men gäller bara Blue Royal Helsinki och Blu Espoo.

Jag har bott tre nätter på Radisson Blu Espoo, blev uppgraderad till Business Class-rummen. Blev varmt mottagen av tjejen i receptionen, fick rum högst upp, en voucher på €10 som gav en två öl i restaurangen, och gratis betal-tv alla nätter. Restaurangen var bra, italiensk/amerikansk-meny, och så gott som fullsatt.

Jag kommer bo på detta hotell igen, har dock förlorat min guldstatus så det blir till att bo "vanligt" igen.

Toppen