Har bott på Radisson / Park inn ett antal ggr sedan jag fick Concierge nivå genom ett bananskal. Har alltid bokat billigaste rummet och blivit uppgraderad nästan varje gång. En resume;
* Park Inn i Prag - Uppgraderad till översta våningen och rum med egen terass. Fruktskål på rummet.
* Park Inn Alexanderplatz i Berlin - Uppgraderad till hörnrum (fönster åt två håll) på våning 17, utsikt mot TV-tornet var maffigt. Ishink med enflaska bubbel flott med vit linneservett runt.
* Park Inn i Märsta pga sent kvällsplan ankommande till Arlanda- ej uppgraderad. Frågade om detta vid checkin, nja du kan uppgradera till större rum för x kronor sa hon. Hmm jag tänkte på min concierge status sa jag. Jaha sa hon och meckade lite, fick sedan en uppgradering. Ingen treat på rummet dock, antagligen för att de inte tänkt på det innan.
* park plaza riverbank london - uppgraderad till juniorsvit med separat sovrum och vardagsrum. Ingen treat på rummet dock. Upptäckte sen att på detta executive floor hade en egen lounge med personal som serverade snittar och drinkar = nice!
* radisson sky city arlanda - nämndes inte något om uppgradering vid incheckning, så jag frågade. Nej vi har bara en typ av rum sa hon men "du har en VIP" på ditt rum, vilket var konfekt från Åre chokladfabrik och en personlig hälsning från hotellchefen. Även min familj fick gratis frukost senare på dagen (jag åkte i svinottan med flyg så det var därför vi bodde över där)
* Radisson Blu Scandinavia Hotel göteborg - Uppgraderad till juniorsvit, tror det var fruktkorg på rummet. Fri entre till närliggande gym.
* Radisson Martinique New York. Nämndes inte, så jag frågade om uppgradering, jajamen du har ett king executive room på 17 våningen. Jag skulle bo med brorsan och då såg jag att han såg lite förbryllad ut men brorsan skrev in sig också. Ta hissen till höger upp till "Penthouse 1"... här började det vattnas i munnen på mig kan jag säga

Tyvärr visade sig detta rum vara ganska litet, och ha en dubbelsäng. Utsikten var dock grym. Ringde ner och sa att vi ville ha två separata sängar. Blev kopplad till hotellchefen. Tyvärr sa han kan jag bara ordna det på våning 6. Övervägde med brorsan men sen godtog vi det. Det var helt rätt då det dubbelrummet vi nedgraderade till var större. Sämre utsikt, inga badrockar, inget fönster i badrummet och ingen liten fin ask med nåt treat som låg i första rummet (och som vi glömde bort att ta med) - men helt klart rätt gjort. Tror helt enkelt att de missat att vi skulle vara två och det var därför det blev som det blev. Även brorsan fick gratis frukost vilket visade sig vara värt ganska mycket pengar.
Strax på väg till Wien där jag bor på Park Inn - får se hur det går där, återkommer om det.
//John