Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Arlandia är stabilt som vanligt, billigaste rum -> business class-rum. (CCG)

5 minuter efter ankomst till rummet ringer receptionen och frågar om det är ok om de kommer upp med en välkomstpresent, 1 minut senare anländer en liten påse smarrig choklad.

Arlandia är stabilt som vanligt, billigaste rum -> business class-rum. (CCG)

5 minuter efter ankomst till rummet ringer receptionen och frågar om det är ok om de kommer upp med en välkomstpresent, 1 minut senare anländer en liten påse smarrig choklad.

Vi fick 2 loka och två påsar med några runda chokladbitar i förra helgen, fick du samma?

Pratade precis med en anställd på Radisson Blu Riverside Hotel, Göteborg. Enligt denne så uppgraderar de aldrig medlemmar med Carlson Gold Elite, detta pga konstant rumsbrist och att de få uppgraderingar de kunde gjenomföra gick rakt av till Concierg-medlemmar.

Pratade precis med en anställd på Radisson Blu Riverside Hotel, Göteborg. Enligt denne så uppgraderar de aldrig medlemmar med Carlson Gold Elite, detta pga konstant rumsbrist och att de få uppgraderingar de kunde gjenomföra gick rakt av till Concierg-medlemmar.

Alltså en bekräftelse på det vi konstaterat här redan. Det är ju som så att CCC inte heller blir uppgraderade hos dem med dessutom...

Alltså en bekräftelse på det vi konstaterat här redan. Det är ju som så att CCC inte heller blir uppgraderade hos dem med dessutom...

Det är därför jag och många andra väljer Scandinavia istället. De är duktiga på upgrades och ser till att även vi med CCG uppmärksammas. Att säga de har rumsbrist konstant låter konstigt, har aldrig upplevt det när jag sökt på clubcarlsson.

Jeg fik samme historie da jeg spurgte... BS... Der var næsten tomt på hotellet den weekend..

Det är därför jag och många andra väljer Scandinavia istället. De är duktiga på upgrades och ser till att även vi med CCG uppmärksammas. Att säga de har rumsbrist konstant låter konstigt, har aldrig upplevt det när jag sökt på clubcarlsson.

Vilket är intressant, då jag inte kan minnas att jag någonsin blivit uppgraderad på Scandinavia. Vare sig jag varit där enstaka nätter privat eller ett par nätter för jobb...
Ska bli spännande att se vad som händer på Riverside nu när jag har CCC, det kanske blir omvänt mot Scandinavia för min del då... :rolleyes:

Uppgraderad som CCG från billigaste rummet till en corner suite (fick välja uppgraderingen eller gratis frukost) på radison blu downtown i Dubai.
Kändes märkligt att det blev nån slags kabelbrand utanför fönstret på 19e våningen på kvällen. Hotellets ingenjör försäkrade om att det inte var någon fara dock. Vi hade fått byta rum men valde att behålla. En flaska vatten och kaffe var det enda som ingick på rummet.

Radisson Blu Plaza i Oslo, från billigaste till Business på 29e, hörnrum. Och rejält fruktfat på rummet. (CCG)

Noterar att de även här börjat med att man får välja mellan frukost i restaurangen eller room service, precis som på Scandinavia. Vet inte hur länge sedan, det var ett tag sedan jag var här, men det är en väldigt bra trend tycker jag. Även om jag inte brukar använda den jätteofta, så är det bra att ha valet.

Toppen