Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Just checkat in på Radisson Blu Strand i Stockholm.
Hade blivit tilldelad ett Premiumrum, men killen som checkade in mig tyckte att jag kunde få ett större rum då jag bara stannar en natt.
Så det blev en 2-rums svit på plan 6.
Kanske satsar på in-room dining ikväll - det är ju ändå söndag... :)

Undras förresten när mitt nya CCG-kort ska komma? Det gamla gick ju ut i februari...

Last edited:
En natt på Radisson blu Plaza hotel i Oslo följt av en natt på Park In Oslo och ingen uppgradering på något av ställena. Låg beläggning till trots.

Då var jag på Royal Viking... Här blev det uppgradering till Superiorrum på 8:e våningen, med "utsikt" mot innergården. (Det är faktiskt ganska sällan jag blivit uppgraderad till Business Class här på RV.)
Välkomstbrev, frukt och choklad fanns på bordet.
Slänger upp en bild lite senare.

Hade gärna stannat kvar på Strand, men man måste ju låta CC-kortet jobba lite också. :) Och så blir det nära till avfärd imorgon.

Sviten på Strand var trevlig. Lite mer ombonad än vanliga rum jag bott i. Och så fanns det en liten balkong också. Så jag har svårt att jämföra, då jag inte bott i något av deras andra rum tidigare.

Radisson Blue Strand, STO, Standard -> Superior, välkomstbrev, godis och vatten på bordet...

Första gången jag blivit automatiskt uppgraderad med CCG kortet ;)

Har bott två gånger på Radisson Waterfront den senaste tiden och båda gångerna uppgraderats till Businessrum på plan 16 respektive 15 med en formidabel utsikt. Hälsning, frukt och choklad på skrivbordet. Utmärkt service!

Då var jag på Royal Viking... Här blev det uppgradering till Superiorrum på 8:e våningen, med "utsikt" mot innergården. (Det är faktiskt ganska sällan jag blivit uppgraderad till Business Class här på RV.)
Välkomstbrev, frukt och choklad fanns på bordet.
Slänger upp en bild lite senare.

Hade gärna stannat kvar på Strand, men man måste ju låta CC-kortet jobba lite också. :) Och så blir det nära till avfärd imorgon.

Sviten på Strand var trevlig. Lite mer ombonad än vanliga rum jag bott i. Och så fanns det en liten balkong också. Så jag har svårt att jämföra, då jag inte bott i något av deras andra rum tidigare.

Ingen gratis frukost på Viking eller?

Checkade in på Viking i dag (första gången på det här hotellet). Uppgraderad till Businessrum på sjunde våningen, hörn, utsikt mot vattnet och centralstation. Välkomstgåva dök upp under tiden som jag var ute. Trevligt rum, om än inte gigantiskt stort. Många toalettprylar (rakhyvel, tandborste och grejer).

Toppen