Radisson Blu Royal Viking. Uppgraderad till businessclassrum, frukt, vatten och chokladask på rummet. Gillar Viking trots den trista utsidan. Läget, skybaren och uppmärksammandet av lojala kunder ger värde.
Senaste två bokningarna på Radisson Blue (Waterfront & Royal V) har jag efter påpekande/frågande om upgrade fått business rum.
Bra att det gått men man vill ju helst mötas med ett leende och ett "självklart har vi uppgraderat dig"
Senaste veckornas skörd:
Park Plaza Victoria London, Standard -> ingen uppgradering, ingen "välkomstgåva"
Radisson Blu Nice, Standard -> ingen uppgradering
Park Inn OSL, Standard -> Business, hörnrum/utsikt, fri frukost
Park Inn FRA, Standard -> Business
Park Plaza Victoria Amsterdam
Vet inte riktigt vad jag blev uppgraderad till men det var ett bra rum med utsikt mot järnvägsstationen och ett personligt välkomstbrev på rummet tillsammans med lite frukt.
Radisson Blu Royal Helsingfors
Uppgraderad till business-rum från standard. Två chokladbitar på rummet och lite fräsigare tvåler och morgonrockar och sådär samt Nespresso-maskin. Fick även en drinkkupong till restaurangen.
Park Plaza County Hall London
Här har jag inte bott ännu. Fick dock som svar på min "Best rate guarantee" ett brev från hotellmanagern som bekräftade mitt lägre pris och dessutom erbjöd mig en uppgradering till Studio-rum från standard-rum samt gratis frukost. Två av tre nätter är dessutom till ett 2 for 1-pris.
Allt detta utan att jag bett om något uppgradering eller liknande utan det har skett automatiskt.
Radisson Royal Helsinki
I måndags upgrade från standard till Junior Suite.
Idag från standard till Presidential Suite. Tyvärr lyckas inte ladda upp bilder från min iPad.
Kanske jag sover lite för ofta här att de vill inte ge längre bara en upgrade till Business Class rum, fast jag har ju sagt att jag behöver ingen upgrade...