Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Checkade in på Radisson Blu Royal i Helsingfors för sisådär en timme sen. Tyvärr ingen uppgradering (fullt hotel) men tjejen i incheckningen lovade att det skulle vara att nyrenoverat och toppenfint rum.
Tyvärr stämde ju inte det alls. Brytmärken på dörren (som är svår att låsa) och ett sprucket handfat med hår i är inte toppenfint i mina ögon. Jag ska prata med personalen i morgon bitti och se vad som sägs, jag orkar inte börjar flytta i kväll (om det nu mot förmodan skulle finnas ett rum).

Checkade in på Radisson Blu Royal i Helsingfors för sisådär en timme sen. Tyvärr ingen uppgradering (fullt hotel) men tjejen i incheckningen lovade att det skulle vara att nyrenoverat och toppenfint rum.
Tyvärr stämde ju inte det alls. Brytmärken på dörren (som är svår att låsa) och ett sprucket handfat med hår i är inte toppenfint i mina ögon. Jag ska prata med personalen i morgon bitti och se vad som sägs, jag orkar inte börjar flytta i kväll (om det nu mot förmodan skulle finnas ett rum).

Litet tillägg så här på morgonen. Stopp i avloppet till handfatet också. Blev less, så jag påpekade mitt missnöje för personalen och ska flyttas till ett annat rum. Ingen välkomstgåva på rummet heller, trots CCG (inte för att jag bryr mig om frukt och choklad, men det har funkat klockrent mina 10-12 senaste vistelser i Europa).

Radisson Blu EU Bryssel - Uppgraderad till Business, frågade om uppgradering, fick en motfråga om jag var medlem i Club Carlson trots att jag bokat via clubcarlson.com. Visade sig att dom varken fått numret eller CCG-status i bokningen. Fick visa utskrift av status.

Radisson Blu Edwardian Kenilworth London - Uppgraderad till dubbelrum. Dom hade inte fått CCG-status utan fick visa utskrift.

Radisson Blu Astrid Antwerpen - Bokat business - ej uppgradering. Hade inte fått CCG-status, visade utskrift

Ingen "välkomstgåva" på något av hotellen.

Mvh
/NotRyan

Har en nästan lika fin UG svit på Radisson som jag har på Hilton. Det har varit ett sant nöje att checka in där senaste gångerna :)

För min del blev det nya rummet mycket bättre, även om personalen lämnade mina toalettgrejer på det gamla rummet (nåja, sånt händer. Bra anledning att byta tandborste). Fräscht Business class-rum en våning högre upp och två Anton Berg-chokladstänger i välkomstgåva.

Park Inn, Kastrup. Två stopp hit med förarlösa metron från flygplatsen. Oerhört smidigt. 5-minuterstrafik då vi kom hit. Trodde först inte förarlösa diton fanns i vår del av världen... :rolleyes:
Uppgraderad till Businessrum. 1 valfri dryck ingick, så nu sitter man och chillar med en kall Carlsberg.

Just checkat in på Radisson Reagan Airport, Washington DC.
Eller Arlington, som stället heter här...
Uppgraderad till Business-rum, vilket inkluderade frukost också. Fick dessutom en drinkvoucher per dag att använda i baren.
Nu lite stödvila och sedan ut i finvädret.
Utomhuspoolen lockar lite också... :)

Just checkat in på Radisson Reagan Airport, Washington DC.
Eller Arlington, som stället heter här...
Uppgraderad till Business-rum, vilket inkluderade frukost också. Fick dessutom en drinkvoucher per dag att använda i baren.
Nu lite stödvila och sedan ut i finvädret.
Utomhuspoolen lockar lite också... :)

Lider med dig. Skönt med uppgradering (vi vågade inte ens fundera över hur standardrummen såg ut), men suck vilket trist hotell Radisson Reagan Airport är... Hoppas att du slipper stanna länge. Frukosten är däremot rätt OK för att vara standardfrukost i USA. :)

@Alx

Vi fick ett riktigt bra rum med King Size bed. Ok att det är en riktig mördarmaskin till aircon, men det är ju vanligt här.
Stannar i 4 nätter innan vi flyger till Montréal via Cleveland och det gör vi då från DCA, så det är ju nära. Sedan har vi en natt till innan hemresan till Sverige.
Men den mesta tiden lär man ju ändå spendera ute på stan.

Radisson Blu Royal Viking (Stockholm). Hade två nätter bokade i standard dubbelrum, blev uppgraderad till Business Class rum direkt vid incheckning utan att behöva be om det. En flaska Loka, några frukter och ett par choklandbitar fanns på rummet tillsammans med ett "välkommen guldmedlem brev". Första övernattningen där så 100% utdelning än så länge.

Har guldstatus i Club Carlson (tack vare tips här på siten) och hade mailat hotellet dagen innan och meddelat sen incheckning och bett dem kolla att CC-nummer låg i systemet.

Toppen