Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Najk

Medlem
Hilton Slussen, Stockholm.
Uppgraderad till Executive.
Bokade rummet bara 30 min innan jag checkade in så någon välkomstgåva har jag inte sett till ännu.

De är inte alltid så snabba, förra gången checkade jag in vid lunch, jobbade på rummet till 17 och var sedan iväg på kvällen. När jag kom tillbaka vid 23 hade jag fått en liten gåva och två drinkbiljetter.

Smålänning som man är så blev det ju två snabba sängfösare ;)

FF#1

Medlem
De är inte alltid så snabba, förra gången checkade jag in vid lunch, jobbade på rummet till 17 och var sedan iväg på kvällen. När jag kom tillbaka vid 23 hade jag fått en liten gåva och två drinkbiljetter.

Smålänning som man är så blev det ju två snabba sängfösare ;)

Drinkbiljett och en ask fudge fanns på rummet när jag kom tillbaka efter att har besökt loungen en stund. :)

agehall

Medlem
Om man vill ha sina förmåner, så ska man undvika Hilton Newark Penn Station. De är riktigt fula. Inga uppgraderingar och dåliga ursäkter om man försöker hinta om dessa. Mitt i natten får man ett välkomstbrev som också talar om att man får två flaskor vatten per stay, men hur man får tag på dessa är mer oklart.

När jag checkade ut sista gången idag så påtalade jag dessa (och ett antal andra) brister och fick svaret "We will do better next time Sir". Då svarade jag lite syrligt "You failed during all four stays the past week.." varpå killen blev rätt tyst.

Summa summarum - ett riktigt kasst hotell om man vill ha de förmåner man ändå har rätt till. Kan däremot rekommendera det Hampton Inn som ligger 1 km bort. De har dessutom gratis shuttle till Penn Station så skillnaden är minimal för att ta sig till Manhattan.

Blev uppgraderad sist jag var på Hilton City Brussels, från vanligt rum till junior suite (HHonors Gold). Mycket nöjd. Får nog bli dem även vid nästa tripp till Bryssel.

Snosken

Medlem
Har alltid blivit uppgraderad sen jag fick mitt Guld kort. Nu senast på Manchester Airport, gjorde bokningen sent, kom dit 1 timme senare och blev direkt uppgraderad till bättre rum, och killen i repan ville ge mig allt möjligt, men jag nöjde mig med drinkkuponger.

Måste säga att jag är otroligt nöjd med Hiltons sätt att ge uppgraderingar, har även blivit uppgraderad när jag hade gratisrum en gång.

kristerj

Medlem
Jag har också alltid blivit uppgraderad på varje Hilton sedan jag fick mitt guldkort utan att behöva fråga om detta. Senast var på Hilton Slussen. Fungerar klockrent på Hilton.

sembl

Medlem
Doubletree NYC 26th street från Queen Standard to Suite för $109 och Hilton NYC fashion district $109 från Queen till Queen top floor. Mycket nöjd med båda uppgraderingarna

lago

Medlem
Uppgraderad till executive room med havsutsikt på Conrad Dubai. Nötter, choklad och frukt på rummet. Trevlig incheckning i executive lounge på våning 24. Tyvärr serverar de bara alkohol i loungen mellan klockan 18 och 20.

Toppen