Senaste nytt

Har du åkt på kryssning?

ski

Medlem
Cozumel, fina stränder. Vi tog taxi till MR Sanchos Mr Sanchos Cozumel | About Mr Sanchos Cozumel | Book Now körde All inclusive där. Bra service och mycket mat+ drinkar. Sedan när ni är ombord igen, kolla alla eftersläntrare som varit på all you can eat or drink I hamnen och håller på att missa fartyget. Finn lite youtubeklipp på folk som missat avgången och står på kajen. Inte kul att vara i det läget
 

Sander

Medlem
Ska på kryssning, MSC SEASIDE.
30 December, ska bli spännande att åka en alldeles ny båt.
Stoppen blir:
Jamaica
Cayman Islands
Cozumel
Bahamas
Någon som har något tips som man inte får missa på Stoppen.
Boka utflykt via båten eller göra det på egen hand?
Gillar härliga stränder
Jag och min tjej ska åka på samma kryssning, haha. Så läser och följer tips kopplade till denna kryssning. Tack @Mediana för tipset om Stingray City - ska kolla på det!
 

Nicasp

Medlem
Har kryssat med stopp i Cayman och Cozumel. Seven mile beach fin, men något överskattad kan jag tycka. Var i och för sig väldigt blåsigt när vi var där. Annars är det rätt nice att bara strosa omkring i Georgetown. I Cozumel tog vi en heldags all-inclusive vid Nachi-Cocom beach club. Extremt bra service och bra mat och förmodligen betydligt lugnare än Mr Sanchos om man nu inte gillar att hänga med packade amerikaner :)
 

Mediana

Medlem
Jag har också varit på Nachicocom. Det var inte mitt val att gå dit men vi var ungefär 20 personer så blev väldigt trevligt på grund av sällskapet. Fördelen med Nachi över Sanchos är att Nachi endast tillåter max 100personer.
 

nissefalk

Medlem

Jönsson

Medlem
Nordic Choice ger 15k poäng för bokningar med Caribbean Cruises. Det tar dig direkt till silver om du sedan tidigare saknar status.

Edit: ser att de just nu har en kampanj som varar fram till jul där en bokning ger 20k poöng.
 

Bankiren

Medlem
Ska på kryssning, MSC SEASIDE.
30 December, ska bli spännande att åka en alldeles ny båt.
Stoppen blir:
Jamaica
Cayman Islands
Cozumel
Bahamas
Någon som har något tips som man inte får missa på Stoppen.
Boka utflykt via båten eller göra det på egen hand?
Gillar härliga stränder

Jag och min tjej ska åka på samma kryssning, haha. Så läser och följer tips kopplade till denna kryssning. Tack @Mediana för tipset om Stingray City - ska kolla på det!

På bröllopsresan tänker vi också göra samma rutt - vad blev betyget för MSC Seaside? Några andra tips - och hur bokar man bäst? :)
 

Brandten

Medlem
Kryssat säkert minst 12-15 gånger med RCCL. Mest Karibien (nästan alla rutter RCCL kör) men även i Europa.
Med de flesta voyager-klass, alla freedom, alla Oasis samt Anthem.
Även kryssat med NCL Getaway till Bermuda.
Perfekt för ungarna och alltid bra kombination när man ändå är över i USA på semester.
Vilken rutt skulle du rekommendera för 6 vuxna och 2 barn (5 + 2 år)? Misstänker att mitt resesällskap vill ta direktflyg till Miami (från ARN och OSL). 7 dagar + några dagar före/efter i Miami.
 

Bankiren

Medlem
En annan fråga till ni som är rutinerade: hur brukar ni boka? Direkt via företaget, eller typ Kryssningscenter.se?

Vid en första anblick ser det ut att vara en del prisskillnad. Direkt via MSC kostar det 8 499 per person för deras insidehytt inklusive deras "All-inclusive classic drink package". Och det ser ut som att det dryckespaketet också finns med kostnadsfritt i en kampanj hos Kryssningscenter... Och där står det att priset är 6 699 kronor. Sedan tillkommer det 1% i kortavgift också - och man kan där inte betala med AmEx. Hur ska man resonera kring dessa prisskillnader?o_O
 
  • Gilla
Reactions: Gus

ryds

Medlem
Vi bokade via MSC, uppgraderade sedan dryckespaktet till premium ( de luxe ), Kostade 500 kr extra per/person. Men då hade man Rumservice och Fri minibar som dom fyllde på. Och man fick även välja en hel flaska vin vid middagen och finare Whiskey, Konjak och premium cocktail och även möjlighet att dricka GLAS Champagne, hur många du ville. Tror det va denna sort endast. Nicolas Feuillatte. Så helt klart värt denna 500 kr.

MSC SEASIDE, vilken häftig båt. Nytt Fräscht. Tyvärr så var inte personalen riktigt synkade ännu. Liten besvikelse på middags maten. Öjämn kvalité . Ljummen mat. Vi bokade
Pan Asian Market Kitchen av Roy Yamaguchi, grym mat upplevelse. Ville äta på Teppanyaki-restaurang av Roy Yamaguchi, men fullt.
BOKA innan.


Utflykter gjorde vi på Blue Hole Jamacia, rekommenderas, gör det på förmiddagen innan det blir för mycket folk. Cayman Island så åkte vi med Stingray City - Grand Cayman Tours - Stingray Sailing, en riktig höjdare. Sedan sol&bad på seven mile beach. härlig strand.
Mexico - Nachi-Cocom beach club. Okej inget speciellt .
Bahamas så hängde vi på en strand Tiki Bikini Hut, okej inget speciellt . Skulle välja att åka till ,BlueLagoon Island Där skulle det va magiskt.

Försöker bifoga lite bilder från båten och del av stoppen. :)
GPTempDownload 3.JPG
GPTempDownload 4.JPG
GPTempDownload 5.JPG
GPTempDownload 7.JPG
GPTempDownload 8.JPG
GPTempDownload 9.JPG
GPTempDownload 10.JPG
GPTempDownload.JPG
IMG_1132 2.JPG
IMG_2677.JPG
IMG_5219.JPG
IMG_7016 2.JPG
IMG_7599.JPG
IMG_9096.JPG

 
Toppen