Senaste nytt

Har du åkt på kryssning?

LarsF2018

Ny medlem
Blir en premiärtur för mig i April med Norwegian Escape till Karibien.
Bokade en midskepps balkonghytt.
Får se om det är något för mig eller inte.. :)

Jag har kryssat med Norwegian i Medelhavet och Karibien flera gånger och bland annat den rutt Du valt - det har inte funnits något att "klaga" på någon gång!
 

JensE

Medlem
Blir 7 dagar i östra karibien från Miami med 3 st stopp
St. Thomas, US Virgin Islands
Tortola, British Virgin Islands
Nassau, Bahamas
Efter att hamnarna i Tortola och St. Thomas blivit förstörda efter orkanerna så blir det en omrouting.
Antar att det kanske är ett förbättring med 4 stopp istället för 3?

Falmouth, Jamaica
George Town, Grand Cayman
Costa Maya, Mexico
Nassau, Bahamas
 

ryds

Medlem
Ska på kryssning, MSC SEASIDE.
30 December, ska bli spännande att åka en alldeles ny båt.
Stoppen blir:
Jamaica
Cayman Islands
Cozumel
Bahamas
Någon som har något tips som man inte får missa på Stoppen.
Boka utflykt via båten eller göra det på egen hand?
Gillar härliga stränder
 

nissefalk

Medlem
Ska på kryssning, MSC SEASIDE.
30 December, ska bli spännande att åka en alldeles ny båt.
Stoppen blir:
Jamaica
Cayman Islands
Cozumel
Bahamas
Någon som har något tips som man inte får missa på Stoppen.
Boka utflykt via båten eller göra det på egen hand?
Gillar härliga stränder

Jag har varit på Cayman och Cozumel, på Cayman ville man via båten ha typ 69 USD för en halvdags tur till postkontoret Hell och lite annan sightseeing, vi bokade inte den, när vi kom iland så var det flera lokala aktörer som i en minibuss tog dig på samma tur för 10 USD vilket vi gjorde, kul grej att se ön för bara 10 USD, stop också på ett delfinarium och en Rom fabrik och en fin strand där man kan stanna ett par timmar om man vill och sedan kommer de och hämtar upp dig.
Man får ju inte ta med sig alkohol ombord på båten men vi köpte Rom på ett stop på turen och de levererade till båten och man fick det sedan till sin hytt på kvällen innan man kom tillbaka i hamn sista dagen.
Om du kanske är ute efter en finare klocka kan det vara läge att titta på det på Cayman, stor affär till höger när man kommer i land i ett litet shopping mall.

Cozumel kändes litet och slitet det bästa var egentligen den konstgjorda byn direkt vid kajen, trevliga restauranger och lite souvenir shopping, här skulle det nog vara värt att ta en tur till andra sidan ön och de vad jag förstod fina stränderna där.

Ha en bra seglats
 
Vi åker med celebrty (kan stavat fel)

Hoppas det har löst sig med alla skadade hamnar tills dess

Åkte med msc till Karibien för två år sedan och dom var bra även en kryss med samma bolag till medelhavet
 

Attachments

  • B030D783-DB10-4E1F-86C3-C6BB47979E3C.jpeg
    B030D783-DB10-4E1F-86C3-C6BB47979E3C.jpeg
    34,3 KB · Visningar: 535

Mediana

Medlem
Ska på kryssning, MSC SEASIDE.
30 December, ska bli spännande att åka en alldeles ny båt.
Stoppen blir:
Jamaica
Cayman Islands
Cozumel
Bahamas
Någon som har något tips som man inte får missa på Stoppen.
Boka utflykt via båten eller göra det på egen hand?
Gillar härliga stränder

För Cayman Islands så rekommenderar jag en katamarantur ut till Stingray City + snorkling. Gillade det så mycket att jag samma tur båda gångerna jag har varit på Cayman Island. Stingray City - Grand Cayman Tours - Stingray Sailing
Angående Jamaica .. var någonstans på ön kommer ni vara? Det är lite avgörande för hur mycket ni hinner på en dag.
 

ryds

Medlem
Då ska vi titta på det, är det hel dag ?, Gissar att allt funkade med Stingray City eftersom du åkte 2 ggr. Läst om att Seven Mile Beach ska va otroligt fint, så är lite sugen på det.
Vi kommer till ocho rios Jamaica.
 

Mediana

Medlem
Då ska vi titta på det, är det hel dag ?, Gissar att allt funkade med Stingray City eftersom du åkte 2 ggr. Läst om att Seven Mile Beach ska va otroligt fint, så är lite sugen på det.
Vi kommer till ocho rios Jamaica.

Ser att jag skrev som en kratta. Turen tar ca 4 timmar. De hämtar upp dig precis utanför kryssningsterminalen och lämnar tillbaka dig där eller på seven mile beach om du föredrar det. Andra gången jag gjorde den var det inte i samband med en kryssningstur men det var folk från en kryssningsbåt med där också.

Jamaica .. jag skulle hyra en chaufför för en dag. Vi hyrde en minibuss och åkte runt ön en 8 timmar. Väldigt bra chaufför, måste kolla om jag har kvar vad företaget hette. Vi gjorde bland annat Dunn's Rivers Falls (som jag skulle skippa) och Blue hole (som jag verkligen rekommenderar) men vi var helt själva där, på så när som 2 från lokalbefolkningen. Blir förmodligen lite tight att åka upp i bergen också, men kolla lite vad ni vill göra.
 
Toppen