Senaste nytt

Har du åkt på kryssning?

@Nicasp @micke Tack för infon gällande sjukdomar!

Är det bättre att boka paketresa med flyg+kryssning iom paketreselagen eller bättre att boka kryssning via sas för extrapoäng (10-20k per bokning) och flyg var för sig?

Tänker hur gäller försäkring om man bokar var för sig, sen strular flygen dit och man missar avgång på kryssningen.
 

M.K

Medlem
Jag bokar alltid cruise och flyg var för sig och ankommer destinationen senast dagen innan för en hotellnatt och lite sightseeing lokalt.

Du kan lugnt boka flyg hem ganska tight tidsmässigt då jag aldrig varit med om eller hört om någon vän som fått kraftigt försenad ankomst till hamnen. Bara fördelar med att boka separat skulle jag säga då du kan välja bättre resklass på flyget, tider samt möjligheter att använda, eller tjäna mer poäng.
 
Jag bokar alltid cruise och flyg var för sig och ankommer destinationen senast dagen innan för en hotellnatt och lite sightseeing lokalt.

Du kan lugnt boka flyg hem ganska tight tidsmässigt då jag aldrig varit med om eller hört om någon vän som fått kraftigt försenad ankomst till hamnen. Bara fördelar med att boka separat skulle jag säga då du kan välja bättre resklass på flyget, tider samt möjligheter att använda, eller tjäna mer poäng.
Ringde och frågade RCC och de sa att man kan boka de var för sig för att senare "koppla ihop" bokningarna, gick om det var partner-flygbolag så hon på telefon nämnde SAS och Norwegian för oss i Sverige.

Jag märkte dock nackdelen med att boka via SAS-länken är vissa begränsningar i bokningen. Endast 1 hytt/bokning, så 2 pers per bokning vilket blir jobbigt för större grupper. Kan man ringa och få till 3-4 bokningar samtidigt och då få 60.000-80.000 EBP (3 till 4 * 20.000)?
 
Toppen