Senaste nytt

Har du åkt på kryssning?

Bankiren

Medlem
Jag har ingen aning om hurdana läkarservice de har på färjan typiskt. Och ledsen om manne faktisk hamnade dit. Jag gick en bit med honom med återvände pga eget möte i motsatt riktning.

Du kan nog vara lugn. De har bra utrustning på de flesta kryssningsfartyg. Och de kan nog göra en bedömning där vad passageraren behöver för hjälp.
 

pljung

Medlem
Har bara åkt MSC seaside men och var inte alls missnöjd med maten, tyckte maten var i klass med Royal och NCL.
Matchade till Black och som du skriver fick man egna cocktailpartyn, presenter i hytten, egen incheck etc.
Men gillar nog ändå Royal bäst pga att det är majoritet jänkare på de kryssningarna.
Gällande statusmatchen till Black, får fler än du (i samma hytt) ta del av förmånerna?
 

malmokalle

Medlem
Vi är just nu på en kryssning med MSC Seascape i Karibien. En alldeles fantastisk upplevelse på ett enastående fartyg och med en personal som gör allt för att man skall trivas. Tyvärr så har ett mjukvarufel (!) i en av motorerna gjort att vi f.n. går med reducerad hastighet. Det gör att vi missar sista stoppet på Jamaica och stannar istället på rederiets egen ö i Bahamas - Ocean Cay.
I morse fick vi ett brev från kaptenen att han beklagar situationen och att vi blir ersatta med 50% av resans pris, i vårt fall nästan 30kkr. Inte utan att man jämför med vissa flygbolags sätt att hantera problem!

20230118012739_IMG_6261.JPG
 
Last edited:

M.K

Medlem
@malmokalle ser trevligt ut! Har du testat andra i premiumklass; NCL eller RCL och kan jämföra? Hört olika om t ex maten.

Hur är det med Moét? Ingår flaskor i något + paket? NCL kör mest med Veuvet med FAS+ men jag föredrar personligen Moét.
 
Last edited:

lilly k

Medlem
Vi är just nu på en kryssning med MSC Seascape i Karibien. En alldeles fantastisk upplevelse på ett enastående fartyg och med en personal som gör allt för att man skall trivas. Tyvärr så har ett mjukvarufel (!) i en av motorerna gjort att vi f.n. går med reducerad hastighet. Det gör att vi missar sista stoppet på Jamaica och stannar istället på rederiets egen ö i Bahamas - Ocean Cay.
I morse fick vi ett brev från kaptenen att han beklagar situationen och att vi blir ersatta med 50% av resans pris, i vårt fall nästan 30kkr. Inte utan att man jämför med vissa flygbolags sätt att hantera problem!

Visa bifogad bild 138213
Hur bor ni? Hör gärna mer om kryssningen! Låter som de vet hur man kompenserar!
 

malmokalle

Medlem
Har du testat andra i premiumklass; NCL eller RCL och kan jämföra? Hört olika om t ex maten.

Hur är det med Moét? Ingår flaskor i något + paket? NCL kör mest med Veuvet med FAS+ men jag föredrar personligen Moét.
Har testat RCL, går inte att jämföra med upplevelsen i MSC Yacht Club. Flaskor ingår inte, men i praktiken ingen skillnad. Flaskorna står öppnade i ett ställ och sen får man påfyllning. Tror inte vi hade ett helt tomt glas någonsin.
 
Toppen