Notera dock ”Presentkort, spel, skatter och frakt ger inte poäng.”inkl gift cards
Missade denna, dock lite fundersam hur det ska kontrolleras över en sån bred storefront som Amazon som ofta nyttjar sig av underliggande tredje parter.Notera dock ”Presentkort, spel, skatter och frakt ger inte poäng.”
Vet inte, jag vet inte OM det kontrolleras effektivt, men jag skulle gissa att det är Amazon själva som kontrollerar då de troligtvis betalar för de EB-poäng som delas ut, och därmed har ett intresse av att det inte sker för lättvindigt på produkter Amazon inte har en bra intjäning på. Och om någon kan tråla stora datamängder, så är det Amazonlite fundersam hur det ska kontrolleras
Det är definitivt Amazon själva som sätter det. Och allt det där är kategorier som de har bra koll på redan så det är nog ganska enkelt.Vet inte, jag vet inte OM det kontrolleras effektivt, men jag skulle gissa att det är Amazon själva som kontrollerar då de troligtvis betalar för de EB-poäng som delas ut, och därmed har ett intresse av att det inte sker för lättvindigt på produkter Amazon inte har en bra intjäning på. Och om någon kan tråla stora datamängder, så är det Amazon![]()
Väldigt konstig begränsning, nu har jag personligen gjort alla mina köp i en sittning men förstår ej varför det skulle begränsas artificiellt på det här viset.Trist, missade denna punkt: "Du kommer inte att tjäna poäng på varor som redan finns i din varukorg". Känner mig lite lurad, iom att ingen annan butik har denna begränsning (såvitt jag vet iaf). Då borde detta stå extremt tydligt högst uppe på sidan.
La några produkter i varukorgen i mobilappen, och sedan gjorde själva köpet på datorn, för att jag ville vara säker på att det inte blir strul med Cookies. Men nu får jag inga poäng för detta köp.
Känns väldigt tveksamt att de gick ut med något stort pressmeddelande om det hela, och sedan är det så här lurigt.
Du menar i stil att man inte får med nödvändiga cookies om man inte har allt i samma session?Jag tror inte begränsningen är på flit eller ”artificiell” utan är rent teknisk/pragmatisk.