Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

Ja jag vet inte det var min bankman som sa att det med skulle bytas när de andra var bytta. Och de andra skulle bytas under sommaren sa han. Så antar att det betyder att Infinite byts efter sommaren. Men han visste inte till vad. Det vore ju intressant att se vilka alternativ som finns. Någon som vet något om Swedbanks/SEB's motsvarighet? De kör väl Mastercard Selected eller vad de kallar det för? Är det ngn variant på World Elite kortet som MC har?

Ja jag vet inte det var min bankman som sa att det med skulle bytas när de andra var bytta. Och de andra skulle bytas under sommaren sa han. Så antar att det betyder att Infinite byts efter sommaren. Men han visste inte till vad. Det vore ju intressant att se vilka alternativ som finns. Någon som vet något om Swedbanks/SEB's motsvarighet? De kör väl Mastercard Selected eller vad de kallar det för? Är det ngn variant på World Elite kortet som MC har?

Swedbank har också ett Visa Infinite för deras private bakning-kunder. Länk: Visa Infinite

Last edited:
Svarar på min egna fråga:

Visa Infinity kostar 7500 sek / år, och är enbart på inbjudan. Lite som AmEx Platinum då.

Handelsbanken Platinum och Handelsbanken Infinity VISA - är mycket lika varandra som produkter, bara olika "kreditinstitut" i bakgrunden. Man får något bättre bonus på Infinity, och något bättre försäkringsbelopp. Men i det stora hela vågar jag påstå att Handelsbanken Platinum är rena lotterivinsten jämfört med både AmEx Platinum och Handelsbanken Infinity.

En bra sak med Handelsbanken Platinum är för övrigt att man har access till loungen på Gardemon i Oslo. Något som Priority Pass INTE har - dvs Priority Pass är värdelöst i Oslo !
Är denna info fortfarande korrekt? Då jag har en mellanlandning där i början av sept.

Har själv haft kortet i två år nu och är jättenöjd, speciellt när man ALLTID hamnar strax under guldkort på SAS :-(
Jag fick kortet gratis första året och andra fick jag den för halva kostnaden, då den ger obegränsade besök med mat och dryck så "räknar" man hen hela kostnaden hur fort somhelst jämnföra med att man skall äta och dricka på flygplatserna ... Som vi alla vet inte är gratis

En trevlig medlem gav mig möjlighet att kolla igenom Visa Infinite lådan som var imponerande - överlämnades personligen av kontorschefen på Handelsbankskontoret där hen är kund. Vad tycker ni?

infinite1.jpg
infinite2.jpg
infinite3.jpg

Toppen