Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

Ser ju riktigt anständigt ut. Så levererades inte mitt Swedbank VISA Infinite iaf.
Får framföra detta och se vad deras rektion blir.:D
Undrar om det är skillnad Swedbank & Handelsbanken?
Är det samma försäkring, nivå på PP tro? Någon status man får på köpet t.ex?

Både Platinum och Infinite är bra kort. Men kortdesignen behöver en översyn då den tyvärr lämnar en del att önska och inte känns särskilt exklusiv.
Sedan är det väl dags att rulla ut Contactless nu... eller är det bara jag som saknar det?

Håller med om att kortet går att göra fetare. Det här kortet gillar jag: The Ritz-Carlton Rewards Credit Card | Chase.com

TRCRSolidBlack746x220_noreflection.jpg

Det är i metall och väger tungt i handen. Ger en viss "tyngd" :D

En trevlig medlem gav mig möjlighet att kolla igenom Visa Infinite lådan som var imponerande - överlämnades personligen av kontorschefen på Handelsbankskontoret där hen är kund. Vad tycker ni?

Väldigt fint kort och trevligt paket. Ritz kortet känns snäppet vassare, men det är framförallt eftersom jag har nött ner mitt kortnummer och namn på mitt 4 månader gamla kreditkort som har en liten spricka i sig. Metall hade inte varit helt fel...

Jag har inget metallkort själv, men jag minns lapparna på ICA Karlaplan om att inte dra Centurionkortet i läsaren eftersom det då skulle fastna.
Jordnära problem :D
Centurionkortet för ett antal år sen förstörde teminalerna på Systembolaget så de fick bytas. Sen mins jag Dinerskortet, när det hade den där silverremsan med hologram på. Drog man det på systembolaget fick de reboota hela kassan. De var måttligt nöjda på mig när det hände... För mig första ggn, för dem 3 ggn den dagen. :)

Centurionkortet för ett antal år sen förstörde teminalerna på Systembolaget så de fick bytas. Sen mins jag Dinerskortet, när det hade den där silverremsan med hologram på. Drog man det på systembolaget fick de reboota hela kassan. De var måttligt nöjda på mig när det hände... För mig första ggn, för dem 3 ggn den dagen. :)

Jag tolkar det hela som att Centurion-innehavare handlar lite för mycket på bolaget ifall de sliter ut terminalerna.. ;)

SHB Platinum använder sig av Falck Concierge. Jag har använt tjänsten vid tre fällen. För att få tag i en slips en lördag på en mycket liten svensk ort, för att boka bord på en bättre restaurang på en större amerikansk ort, för att få veta var en specifik ersättningsbuss avgick vid ett tågstopp. I inget av de tre fallen kunde conciergeservicen lösa uppgiften.

Toppen