Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

Vad motiverade de sitt nej med? Försäkringen måste ju gälla så länge du betalat resan med kortet. Kostnaden (i pengar) är visserligen rätt låg för en bonusresa, men ändå...

Förutsatte faktiskt att försäkringen skulle gälla. Står ju ingenstans i villkoren att det inte gäller vid bonusresa. Nu var det visserligen en lifemilesresa med en hel del cash+ poäng så den betalda summan var inte så låg som bara skatter och avgifter. Var det med det tidigare försäkringsbolaget? De bytte ju till Zürich i höstas.

Fick faktiskt ingen motivering...

Mitt mail:
"till:shbkort@if.se
Ärende:Försäkringsfråga Platinum
Hej!

Gäller försäkringen vid så kallade bonusresor, det vill säga när flygbonuspoäng (tex SAS Eurobonus) används för att delbetala biljetten och resterande (skatter och avgifter) betalas med Platinum."

Deras svar:
Hej!

Vi har fått ditt mejl.

Försäkringen gäller inte om du enbart betalar skatter och avgifter med ditt Platinumkort.

Vänliga hälsningar
If

Nu har Handelsbanken förvisso bytt från If til Zurich så det kanske spelar in?

Haft mitt Platinum sedan april, fick det för 1000kr. Det verkade svårt att få det billigare, ska göra ett nytt försök när jag omförhandlar min bolåneränta. Hittils har jag enbart använt det för lounge access via priority pass på ARN och LCN. Sen funkar Platinumkortet + 100 nok som inträde i Oslo Loungen. För mig som veckopendlar och inte har EBG är detta ett utmärkt alternativ!

Ngn som vet vad de byter ut våra Infinite kort emot nu när alla VISA kort kastas ut ifrån SHB? Innan sommaren är slut ska alla "vanliga" kort vara utbytta och direkt efter det kommer Infinite korten bytas ut emot Mastercard. Frågade min bankman om vilkor, priser osv men det enda han visste var "ngt motsvarande på Mastercard".

Ngn som vet vad de byter ut våra Infinite kort emot nu när alla VISA kort kastas ut ifrån SHB? Innan sommaren är slut ska alla "vanliga" kort vara utbytta och direkt efter det kommer Infinite korten bytas ut emot Mastercard. Frågade min bankman om vilkor, priser osv men det enda han visste var "ngt motsvarande på Mastercard".

Jag har inte hört ngt alls vad gäller att de, visa och infinite, ska försvinna?!? :confused:
Ska förvisso ha möte men det är en annan femma ;)

Vad är källan till detta?

Jag har inte hört ngt alls vad gäller att de, visa och infinite, ska försvinna?!? :confused:
Ska förvisso ha möte men det är en annan femma ;)

Vad är källan till detta?

Hörde det först av en anställd på SHB sen såg jag info om det på hemsidan med och frågade därefter min bankman. SHB har tecknat ngt exklusivitetsavtal med MC så de kommer med omedelbar verkan avsluta alla VISA kort.

Toppen