Reste med familjen på solsemester 10 dagar, kom hem förra veckan. Vi försökte resa med så lite packning som möjligt.
* En laddare med två utgångar tänkte vårt behov av elektronik (2st USB-C och en Garminkabel täckte mobiler, hörlurar, tandborstar och klockor)
* Parkera i garage eller nära entré (vinterjackor, mässor och vinterskor lämnas kvar i bilen)
* Res i löparskorna om du ska träna på semestern (bekvämt och inte särskilt fagert, men mina 45or tar upp dubbla platsen mot sommarskor/tofflor)
* Rensa garderoben och packa med det du ska slänga (två T-shirts och två par strumpor hade gjort sitt, det användes på plats och slängdes efteråt)
* Blöjor och andra stora konsumtionvaror köpes på plats
* Satsa på plagg i merinoull eller annat material du kan ha på dig flera dagar i rad
Det var väl våra riktlinjer inför denna resan. Jag hade två uppsättningar träningskläder som jag tvättade upp i handfatet med lite handtvål och alltid en uppsättning torr.
Till denna resa åkte vi med SAS där bagage ingick till samtliga (+ 2 extraväskor till mig) men vi hade ändå som målsättning att försöka hålla nere antalet väskor.