Senaste nytt

Hacks/tips för att resa minimalt (minska vikt och volym på bagage)

Googla one bag travel.
Jag reser ALDRIG med incheckat baggage och följer alltid baggageregler.
Köp en solid on bag med vikt under 1kg. Använd Cubes osv.
Klarar lätt en veckas resa på 20l Ryggsäck som håller Ryan Airs mått för under seat back.
Pack hacker, One bag travel på youtube osv har mkt tips.
Vad för 20 liters har du som e vettig och tål Ryans 40x20x25 ? Finns lite obcsent på Amazon. Annars matchar kånkens 15"s rygga. Den jag har från Amazon och cabin zero e HEMSK men den för det den ska. Vore fint med inspelning tips här.. ;)
 

jerixon

Medlem
De flesta 20 liters funkar nog.
Så länge du ej har för stor size.
Kör Eagle Creek uteslutande på ryggsäckarna just nu, men har även en sådan Cabin Maxx som amazon har =)
Vad för 20 liters har du som e vettig och tål Ryans 40x20x25 ? Finns lite obcsent på Amazon. Annars matchar kånkens 15"s rygga. Den jag har från Amazon och cabin zero e HEMSK men den för det den ska. Vore fint med inspelning tips här.. ;)
 
problemet är att flertalet 20 liters bygger höjd över 40. E det mjukt ryggparti går det ju inteotin att knöffla ihop det så det får ner i stålburen.. Men annars torsk.. Därav inspo frågan
 

jerixon

Medlem
Lådan dock större än 40 cm och ryggan är ej så pass bred att man ej kan lägga den sidledes och få ner den om de mot förmodan skulle begära det..
Men visst är man extremt nojjig är CabinMax bäst =)
problemet är att flertalet 20 liters bygger höjd över 40. E det mjukt ryggparti går det ju inteotin att knöffla ihop det så det får ner i stålburen.. Men annars torsk.. Därav inspo frågan
 
kan tipsa om minimalistskor från vivo exvis. får lätt med mig flera olika par för träning, finmiddag och mittemellan. kräver lite inträning men bättre fötter kommer på köpet :)

1677678135513.png
1677678164126.png
 

andersson.j

Medlem
Jag kan tipsa om en sådan här laddare, löser ut de flesta laddbehoven jag har och kommer med adaptrar för olika vägguttag. Det finns även en större 140W-variant samt några mindre...


Har kört denna laddare som jag köpte på en flash-sale på Amazon, sjukt nöjd med storleken.

Jag har ett antal varianter av dessa. Jag valde dem för reseadaptrarna, för att de är kompakta och för att de har relativt många usb-c-portar.

De första jag köpte var från Minix, P1 65W & P3 100W. Idag säljs de under diverse namn, ofta med lite annorlunda textur och färg. Lululook, Alxum, Rreka, Zike, Hyper, etc. ~450kr för 65W och ~650kr för 100W.

Flera andra av mina usb-c-GaN-laddare krånglar när jag kopplar in flera enheter. Man måste koppla in dem i rätt ordning och vaknar ändå till oladdade enheter. Minixladdarna krånglar sällan.

Jag önskar att reseadaptrarna var lite kompaktare och att de hade en c7-plugg istället för US som standard. Då kunde man även koppla in en förlängningssladd som på appleladdare. Jag skulle gärna droppa usb-a-kontakten till förmån för en till usb-c.

Mitt senaste inköp på temat var denna MagSafe Duo-klon. Den gör att jag kan packa något färre sladdar. Dessutom färre lightning och apple-watch-sladdar vilket glädjer mig lite extra. Apples variant kan bara ladda två enheter, använder lightning istället för usb-c och kostar tre ggr så mycket som klonerna.
magsafe.jpg
 

jerixon

Medlem
Nökjd med nya laddaren från U-green.
Ersätter min 100PD laddare som är lite större och nu får stanna hemma.
Då jag bara kör android så är dubbla USB-C och en vanlig USB solid nog för mina behov och extremt simpelt :)

Första köpet någonsin från Amazon men finns ju mkt roligt när det kommer till resetillbehör och IT.

 
Toppen