Senaste nytt

Hörsammar du "all elektronik ned/avstängd"?

Chrille

Medlem
Numera ber dom passagerarna att ta av hörlurarna vid säkerhetsgenomgången. Vilket en del puckon skiter i.
Tycker det är dålig stil, speciellt om man sitter vid nödutgången. Har suttit bredvid folk som inte varit kontaktbara när kabinpersonalen checkar kabinen. Så j-a ignorant...
 

Trox

Medlem
Numera ber dom passagerarna att ta av hörlurarna vid säkerhetsgenomgången. Vilket en del puckon skiter i.
Tycker det är dålig stil, speciellt om man sitter vid nödutgången. Har suttit bredvid folk som inte varit kontaktbara när kabinpersonalen checkar kabinen. Så j-a ignorant...

Folk skiter i det mesta. Flyttar sig folk från mittgången när kabinpersonalen ber om det? Kanske någon, men de flesta står kvar och blockerar. Folk är generellt kassa.
 

Llehs

Medlem
Numera ber dom passagerarna att ta av hörlurarna vid säkerhetsgenomgången. Vilket en del puckon skiter i.
Tycker det är dålig stil, speciellt om man sitter vid nödutgången. Har suttit bredvid folk som inte varit kontaktbara när kabinpersonalen checkar kabinen. Så j-a ignorant...

Jag förstår hur du tänker. Och kan till viss del hålla med.
Samtidigt har jag lyssnat på den där genomgången riktigt många gånger nu.
Det är jättesvårt att uppbåda intresse för att faktiskt höra vad de säger. Även om jag söker ögonkontakt...

I ärlighetens namn tillhör jag nog en av dem som, ofta, lyssnar på nån podcast istället.
 

mry

Medlem
Jag förstår hur du tänker. Och kan till viss del hålla med.
Samtidigt har jag lyssnat på den där genomgången riktigt många gånger nu.
Det är jättesvårt att uppbåda intresse för att faktiskt höra vad de säger. Även om jag söker ögonkontakt...

Jag brukar alltid se till att lyssna på vad de säger, och jag märker direkt där de säger något annat än de brukar.

Jag tycker dock det är dåligt att den i kabinen som pratar under säkerhetsgenomgången bara fortsätter prata fast det inte är något som hör något under en stund när det inte fungerar vid pushback och när kaptenen startar motorerna.
 

Llehs

Medlem
Jag har åkt några flighter sedan sist och måste nog revidera min uppfattning.
Jag kommer inte att ha dåligt samvete för mina hörlurar hädanefter.
Om det fanns någon som helst saklig grund för att jag ska vara uppmärksam skulle jag vilja höja lägstanivån för passagerarna markant.

Det skulle vara nolltolerans mot alkoholpåverkade passagerare (vilket givetvis påverkar serveringen).
Man skulle vara tvungen att ha förkunskaper/utbildning för att få flyga, kombinerat med minimikrav på fysisk förmåga...
Osv...

Troligen är enda syftet att lugna flygrädda.
Pärlor för svin.

Visst, jag kan köpa argumentet om att en genomsnittlig flight har (nära) genomsnittlig prestanda vad avser passagerarnas förmåga att hantera en nödsituation. Men jag vill påstå att mina hörlurar inte sänker detta snitt nämnvärt...

:cool:
 

nilsson

Medlem
Jag förstår hur du tänker. Och kan till viss del hålla med.
Samtidigt har jag lyssnat på den där genomgången riktigt många gånger nu.
Det är jättesvårt att uppbåda intresse för att faktiskt höra vad de säger. Även om jag söker ögonkontakt...

Anledningen är främst för att man ska vara enkelt kontaktbar under start och landning, inte för att man ska få ytterligare en upprepning av hur man spänner fast bältet (har det sagts mig).
 

pitch

Medlem
Det är ju här gratistidningarna kommer till undsättning.
Man är klart kontaktbar, men slipper sitta där och vara totalt uttråkad i 15 minuter i vardera ändan av flygningen.

Lite jobbigt när man har många ben på samma dag och tidningsutbudet inte ändras nämnvärt, förstås.
 

nilsson

Medlem
Det är ju här gratistidningarna kommer till undsättning.
Man är klart kontaktbar, men slipper sitta där och vara totalt uttråkad i 15 minuter i vardera ändan av flygningen.

Lite jobbigt när man har många ben på samma dag och tidningsutbudet inte ändras nämnvärt, förstås.

Jag köper ganska många Time magazine per år.
 

Llehs

Medlem
Logiken haltar betänkligt.
Uppmärksam under start och landning borde ju betyda att man inte får somna heller.
Eller vara alkoholpåverkad.
Eller döv.

Med risk för att vara regelhaverist vidhåller jag att det enda sakliga argumentet är att man infört dessa regler och ingen vill ta ansvaret för att säga att de inte behövs.

Och jo, jag läser en hel del gratistidningar varje vecka. Och böcker...
 
Toppen