Resenarengot
Medlem
Någon som vet varför man får "Angiven klass kan inte uppgraderas. (-125)" på en resa med Swiss Economy Light när man kan uppgradera den med pengar genom att logga in hos Swiss själva?
Det är ju inte alla biljetter som går att uppgradera via Star uppgrade. kolla bokningsklass och se om den är OKNågon som vet varför man får "Angiven klass kan inte uppgraderas. (-125)" på en resa med Swiss Economy Light när man kan uppgradera den med pengar genom att logga in hos Swiss själva?
Någon som vet varför man får "Angiven klass kan inte uppgraderas. (-125)" på en resa med Swiss Economy Light när man kan uppgradera den med pengar genom att logga in hos Swiss själva?
Det är ju inte alla biljetter som går att uppgradera via Star uppgrade. kolla bokningsklass och se om den är OK
Jag är inte 100% säker att du får något mail om att buda, du får gå in på din bokning och där står det uppgradera/buda för uppgraderingTjenare,
Åker på fredag och har fortfarande inte fått något mejl angående budgivning. När kommer den? 24h innan eller?
Det kommer inget mail om detta rent generellt. Alla som vill buda på uppgraderingar får själva gå in på sin bokning och lägga ett bud.Tjenare,
Åker på fredag och har fortfarande inte fått något mejl angående budgivning. När kommer den? 24h innan eller?
Förstår inte vad du menar exakt. Om tanken är att det ska vara ett dynamiskt pris beroende på loadfaktor köper jag ditt argument. Men det är det inte. Detta är ett nytt minimum pris oavsett hur det ser ut i kabinen. Så vi säger att jag köper GO SMART för 5500 SEK. För att flyga Business så betyder det cirka 27 000 SEK och för PLUS blir det nästan 16 000 SEK. Det vill säga inte bara dyrare utan ganska mycket dyrare än att köpa det direkt. Så har det inte varit tidigare, därav min undran. Blir också ganska överraskad att fler inte hajade till på nya priset när jag screenshotade det här. Vi snackar ju businessclass som är världselit i priser, poäng och deals.Om någon är villiga att betala så är det väl okej. Annars är det ju bara att köpa biljett på den klass man önskar att resa i till början. Jag tycker egentligen att det er okej att det är okej att det inte är "billigt" at uppgradera för cash i efterhand och business är oftast bättre tycker jag, om det inte är helt fullt i kabinen.
27000 för att flyga business till USA är inte ett dyrt pris utan rätt standard. Priserna cash har ju tidigare varit relativt dyra, det är poäng priserna som varit den riktiga sweet spoten.Förstår inte vad du menar exakt. Om tanken är att det ska vara ett dynamiskt pris beroende på loadfaktor köper jag ditt argument. Men det är det inte. Detta är ett nytt minimum pris oavsett hur det ser ut i kabinen. Så vi säger att jag köper GO SMART för 5500 SEK. För att flyga Business så betyder det cirka 27 000 SEK och för PLUS blir det nästan 16 000 SEK. Det vill säga inte bara dyrare utan ganska mycket dyrare än att köpa det direkt. Så har det inte varit tidigare, därav min undran. Blir också ganska överraskad att fler inte hajade till på nya priset när jag screenshotade det här. Vi snackar ju businessclass som är världselit i priser, poäng och deals.
Förstår inte vad du menar exakt. Om tanken är att det ska vara ett dynamiskt pris beroende på loadfaktor köper jag ditt argument. Men det är det inte. Detta är ett nytt minimum pris oavsett hur det ser ut i kabinen. Så vi säger att jag köper GO SMART för 5500 SEK. För att flyga Business så betyder det cirka 27 000 SEK och för PLUS blir det nästan 16 000 SEK. Det vill säga inte bara dyrare utan ganska mycket dyrare än att köpa det direkt. Så har det inte varit tidigare, därav min undran. Blir också ganska överraskad att fler inte hajade till på nya priset när jag screenshotade det här. Vi snackar ju businessclass som är världselit i priser, poäng och deals.
säger inte att det är dyrt, utan att dyrare. Dvs, det är a) en förändring och b) det är en stor förändring med tanke på att man måste köpa för pengar för att man ska få poängen. Som du skrev så var ju sweetspoten förut med poäng. Men nu om man uppgraderar med poäng så får inte tillgodoräkna dig poängen. Det tillsammans med att betala med pengar blir betydligt dyrare är en dubbel whammy till det sämre.27000 för att flyga business till USA är inte ett dyrt pris utan rätt standard. Priserna cash har ju tidigare varit relativt dyra, det är poäng priserna som varit den riktiga sweet spoten.