Senaste nytt

Guide: Uppgradera SAS Longhaul via Star Upgrade med Eurobonuspoäng

palmen

Moderator
säger inte att det är dyrt, utan att dyrare. Dvs, det är a) en förändring och b) det är en stor förändring med tanke på att man måste köpa för pengar för att man ska få poängen. Som du skrev så var ju sweetspoten förut med poäng. Men nu om man uppgraderar med poäng så får inte tillgodoräkna dig poängen. Det tillsammans med att betala med pengar blir betydligt dyrare är en dubbel whammy till det sämre.
Det annonserades redan innan pandemin att detta skulle ändras så infon har varit känd typ 3 år.
Allt har blivit dyrare nuförtiden, inte bara flyg. Fyller sas planen så är det rätt prissatt och utbud/efterfrågan driver detta.

Innan var det på tok för förmånligt att uppgradera och för billigt när det gick inflation i mängden poäng som delades ut. Nu är det mer rimlig prissättning och man får anpassa sig. Precis som när EU3 zonen togs bort och när de slaktade intjäningen i billigast ekonomi med 95%.
 

Håkan Ö

Medlem
Skall boka en betalresa med Singapore Airlines i Economy Plus och försöker hitta vilken klass jag minimum skall boka för att kunna ansöka om uppgradering till Business. Vet att det fanns på SAS hemsida tidigare men kan inte hitta det längre och ej heller sidan där jag lägger upgrade request. Tips tas tacksamt emot.
 

Sir Lemon

Medlem
säger inte att det är dyrt, utan att dyrare. Dvs, det är a) en förändring och b) det är en stor förändring med tanke på att man måste köpa för pengar för att man ska få poängen. Som du skrev så var ju sweetspoten förut med poäng. Men nu om man uppgraderar med poäng så får inte tillgodoräkna dig poängen. Det tillsammans med att betala med pengar blir betydligt dyrare är en dubbel whammy till det sämre.
Håller med och förstår din ”poäng”
 

SNIFF

Medlem
Skall boka en betalresa med Singapore Airlines i Economy Plus och försöker hitta vilken klass jag minimum skall boka för att kunna ansöka om uppgradering till Business. Vet att det fanns på SAS hemsida tidigare men kan inte hitta det längre och ej heller sidan där jag lägger upgrade request. Tips tas tacksamt emot.
Singapore Airlines - Not available on A380 and B77W (B777-300ER) flightsY, B, SZ, C J, D

Om du har Y, B, S kan du göra en SAUA upgrade request med Eurobonus om det finns I-klass eller O-klass på flighten. Har för mig att deras premium eco är U-klass och då kan du inte uppgradera med SAUA.
 

Pelagi73

Medlem
Någon mer som inte kan komma åt sidan för Star Alliance Uppgraderingar med felmeddelande "flygplansläge"
Verkar ha legat nere ett tag. Så här svarade Guldsupporten mig, då jag mailade och frågade om detta härom veckan:


"Tack för ditt mail.

Systemet för uppgraderingar med Star Alliance är för närvarande nere och under underhåll.

Uppgraderingsansökningar är en tjänst som är online endast och går inte att göra manuellt.

När systemet är tillgängligt igen kan du ansöka om en uppgradering genom att logga in på ditt EuroBonus-konto på SAS hemsida, gå till "min eurobonus" och sedan "Uppgradera en flight med Star Alliance"

Enligt nuvarande uppgifter vi har kommer systemet att vara tillgängligt igen tidigast i slutet av augusti.

Ha en bra dag."

Jag hoppas att de passar på och åtgärdar buggen som tidigare gjorde att de inte kunde skicka verifieringskod till ens mobil, i samband med att man försökte ansöka om en uppgradering.
 
Verkar ha legat nere ett tag. Så här svarade Guldsupporten mig, då jag mailade och frågade om detta härom veckan:


"Tack för ditt mail.

Systemet för uppgraderingar med Star Alliance är för närvarande nere och under underhåll.

Uppgraderingsansökningar är en tjänst som är online endast och går inte att göra manuellt.

När systemet är tillgängligt igen kan du ansöka om en uppgradering genom att logga in på ditt EuroBonus-konto på SAS hemsida, gå till "min eurobonus" och sedan "Uppgradera en flight med Star Alliance"

Enligt nuvarande uppgifter vi har kommer systemet att vara tillgängligt igen tidigast i slutet av augusti.

Ha en bra dag."

Jag hoppas att de passar på och åtgärdar buggen som tidigare gjorde att de inte kunde skicka verifieringskod till ens mobil, i samband med att man försökte ansöka om en uppgradering.

Slutet på september nu och tjänsten är fortfarande nere. Pratade med support som sa att man håller på och gör om systemet, men han hade ingen info om när det kan vara klart. Sa också att det inte fanns några andra sätt.

Hur länge ska man behöva vara utan den här funktionen?

Edit: fick nu även skriftligt svar från kundtjänst:
"Det stämmer att Star Alliance upgrade just nu är nere för en teknisk uppgradering.
Vi har i dagsläget ingen information om när SA upgrade återigen kan vara igång.
Jag kan bara beklag att det just nu inte är möjligt att genomföra några Star Alliance uppgraderingar. "
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Slutet på september nu och tjänsten är fortfarande nere. Pratade med support som sa att man håller på och gör om systemet, men han hade ingen info om när det kan vara klart. Sa också att det inte fanns några andra sätt.

Hur länge ska man behöva vara utan den här funktionen?

Edit: fick nu även skriftligt svar från kundtjänst:
"Det stämmer att Star Alliance upgrade just nu är nere för en teknisk uppgradering.
Vi har i dagsläget ingen information om när SA upgrade återigen kan vara igång.
Jag kan bara beklag att det just nu inte är möjligt att genomföra några Star Alliance uppgraderingar. "

Jag kan slå vad om att systemet inte kommer att komma tillbaka.
 

Jonas C

Medlem
Skall boka en betalresa med Singapore Airlines i Economy Plus och försöker hitta vilken klass jag minimum skall boka för att kunna ansöka om uppgradering till Business. Vet att det fanns på SAS hemsida tidigare men kan inte hitta det längre och ej heller sidan där jag lägger upgrade request. Tips tas tacksamt emot.
Med tanke på att SAS inte kommer åt bonusplatserna på Singapore Airlines så är det en omöjlighet hur man än vänder och vrider på det.
 
Toppen