Senaste nytt

Guide: Uppgradera SAS Longhaul via Star Upgrade med Eurobonuspoäng

JacobGBG

Medlem
Jag har letat med ljus och lykta, men hittar inte heller poäng-kostnadstabellen. Är lite nyfiken på uppgrade för LH Premium Economy -> Business på FRA-JNB-FRA.

Finns ingen sådan angiven, du kommer se kostnaden först när du har en aktuell boknign som det kan appliceras på.
 

Jannes

Medlem
Finns ingen sådan angiven, du kommer se kostnaden först när du har en aktuell boknign som det kan appliceras på.
Så nu med min Brussels +LH bokning, hur kan jag se kostnaden på SAS.se? Jag får bara felmeddelande när jag försöker lägga in BoNo där.

Lufthansa har en uppdaterad prislista för Star Upgrade med M&M, men vore ju praktiskt om man kunde se samma för Eurobonus.
 

SNIFF

Medlem
UPGRADE WITH STAR ALLIANCE ONBOARD SAS
SAS Go to SAS PlusSAS Plus (Y, S, B)
(points per flight)to SAS Business (points per flight)
Scandinavia to/from
Chicago,
New York,
San Francisco,
Washington
Not available
35 000​
Scandinavia to/from
Beijing,
Shanghai
Tokyo
Not available
50 000​

####

UPGRADE WITH STAR ALLIANCE
Economy to BusinessBusiness to First
(points per flight)(points per flight)
Within Europe, Central/North/South America,
Southern Africa, Caribbean,
Middle East, Central Asia,
Far East/South East Asia,
Pacific
10 000​
15 000​
Europe to/from
Central/North America,
Southern Africa, India
35 000​
50 000​
Europe to/from
Middle East,
North/Central Africa
30 000​
35 000​
Europe to/from
Caribbean, South America
40 000​
50 000​
Europe to/from
Central Asia, Far East/South East Asia
50 000​
65 000​
Europe to/from
Pacific
60 000​
75 000​
North/Central America to/from
Hawaii
10 000​
15 000​
North/Central America to/from
South America, Caribbean
20 000​
35 000​
North/Central America to/from
Middle East, North/Central Africa
25 000​
40 000​
North/Central America to/from
Southern Africa, Pacific
25 000​
40 000​
North/Central America to/from
Central Asia, Far East/South East Asia
30 000​
45 000​
Caribbean, South America to/from
North/Central Africa, Middle East
20 000​
30 000​
Caribbean, South America to/from
Southern Africa
20 000​
30 000​
Caribbean, South America to/from
Central/Far East/South East Asia, Pacific
30 000​
40 000​
North/Central Africa, Middle East to/from
Southern Africa
10 000​
15 000​
North/Central Africa, Middle East to/from
Central/Far East/South East Asia
25 000​
35 000​
North/Central Africa, Middle East to/from
India, Pacific
30 000​
40 000​
Southern Africa to/from
Central/Far East/South East Asia
25 000​
35 000​
Southern Africa to/from Pacific
30 000​
40 000​
India to/from India
20 000​
30 000​
India to/from
Central/Far East/South East Asia
30 000​
40 000​
South East Asia to/from
Central/Far East Asia, Pacific
30 000​
45 000​
Pacific to/from Pacific
10 000​
15 000​
Pacific to/from India
20 000​
30 000​

###

ELIGIBLE BOOKING CLASSES
CarrierEconomy to BusinessBusiness to First
Air New ZealandB, E, O, U, YNot available
Adria Airways
Aegean Airlines
Austrian
Avianca Airlines & TACA Airlines
Croatia Airlines
LOT Polish Airlines
South African Airways
Brussels airlines
TAP Portugal
Türkish Airlines
Y, BNot available
Air CanadaY, B, ONot available
Air ChinaG, Y, BJ, C, D
All Nippon AirwaysY, B, E, GC, Z, J, D
Copa AirlinesY, B, M, HNot available
Ethiopian AirlinesY, G, S, BNot available
EVA AirY, B, KNot available
LufthansaY, BC, D, J
Shenzhen Airlines - Flights within China, from Economy to First, two class cabinY, B, M, G, HY, B, M, H
Singapore Airlines - Not available on A380 and B77W (B777-300ER) flightsY, B, SZ, C J, D
SwissY, B, U, MC, D, J
Air India
Asiana Airlines
EGYPTAIR
Thai Airways Intl.
Y, BC, D

United - Flights within the US, from Economy to First, two class cabin
Y, BC, D, J
 
Last edited:

Minibiff

Medlem
Hej,

Åker till NYC nästa vecka och har SAS Plus dit och SAS Business hem.
Är det någon fördel vid auktionen att "starta" från SAS Plus eller är mitt bud lika mycket värt som ekonomi-budgivarna?
Vad är rimligt att lägga sig i budnivå? Just nu är ungefär 50% av platserna bokade.
 
Hej,

Åker till NYC nästa vecka och har SAS Plus dit och SAS Business hem.
Är det någon fördel vid auktionen att "starta" från SAS Plus eller är mitt bud lika mycket värt som ekonomi-budgivarna?
Vad är rimligt att lägga sig i budnivå? Just nu är ungefär 50% av platserna bokade.
Priserna har ju helt flippat. I våras låg priserna för uppgradering från GO till Plus på long haul till EWR/NEWARK från 3400 SEK och uppåt. Från GO till Business låg det på 5900 SEK. Nu är det minumum 5040 SEK från GO till Plus och och 10640 SEK från GO till BIS. Helt bisarra höjningar. Förstår att pengarna måste in men vem uppgraderar en biljett som redan kostar en del för 10640 kronor för 10 timmar i business. Jag var på väg att lägga ett bud men skiter i det nu. Det där är bara bisarrt och det är "minimum". Sedan ganska nyligen måste man ju även betala med pengar och inte poäng för att att de ska räknas mot status. Men vem säger att livet ska vara lätt :eek:
 

Attachments

  • GO till plus.PNG
    GO till plus.PNG
    125,2 KB · Visningar: 118
  • Plus till Business.PNG
    Plus till Business.PNG
    130,6 KB · Visningar: 111

mha321

Medlem
Hej,

Åker till NYC nästa vecka och har SAS Plus dit och SAS Business hem.
Är det någon fördel vid auktionen att "starta" från SAS Plus eller är mitt bud lika mycket värt som ekonomi-budgivarna?
Vad är rimligt att lägga sig i budnivå? Just nu är ungefär 50% av platserna bokade.

Ja definitivt. Om en I plus och en I go lägger samma bud så kommer den i plus definitivt få det. Så åker den upp i plus och någon som har budat från go till plus får den frigjorda platsen i plus.
 

LarsCph

Medlem
Priserna har ju helt flippat. I våras låg priserna för uppgradering från GO till Plus på long haul till EWR/NEWARK från 3400 SEK och uppåt. Från GO till Business låg det på 5900 SEK. Nu är det minumum 5040 SEK från GO till Plus och och 10640 SEK från GO till BIS. Helt bisarra höjningar. Förstår att pengarna måste in men vem uppgraderar en biljett som redan kostar en del för 10640 kronor för 10 timmar i business. Jag var på väg att lägga ett bud men skiter i det nu. Det där är bara bisarrt och det är "minimum". Sedan ganska nyligen måste man ju även betala med pengar och inte poäng för att att de ska räknas mot status. Men vem säger att livet ska vara lätt :eek:

Om någon är villiga att betala så är det väl okej. Annars är det ju bara att köpa biljett på den klass man önskar att resa i till början. Jag tycker egentligen att det er okej att det är okej att det inte är "billigt" at uppgradera för cash i efterhand och business är oftast bättre tycker jag, om det inte är helt fullt i kabinen.
 

Minibiff

Medlem
Ja definitivt. Om en I plus och en I go lägger samma bud så kommer den i plus definitivt få det. Så åker den upp i plus och någon som har budat från go till plus får den frigjorda platsen i plus.
Priserna har ju helt flippat. I våras låg priserna för uppgradering från GO till Plus på long haul till EWR/NEWARK från 3400 SEK och uppåt. Från GO till Business låg det på 5900 SEK. Nu är det minumum 5040 SEK från GO till Plus och och 10640 SEK från GO till BIS. Helt bisarra höjningar. Förstår att pengarna måste in men vem uppgraderar en biljett som redan kostar en del för 10640 kronor för 10 timmar i business. Jag var på väg att lägga ett bud men skiter i det nu. Det där är bara bisarrt och det är "minimum". Sedan ganska nyligen måste man ju även betala med pengar och inte poäng för att att de ska räknas mot status. Men vem säger att livet ska vara lätt :eek:

Tack för svaren!
När får man mejlet angående uppgradering?
 
Toppen