SweCow
Medlem
Nu har man som väntat hamnat i den diskussionen där man går in och diskuterar familjens privatliv, ekonomi mm. Jag tycker det är så himla lågt att dra sina egna slutsatser om hur familjen har råd med detta eller inte. Ingen vet vad som hänt och vad som är korrekt. Det är en tråkig sak som inträffat, låt det stanna vid det och lägg ner egna analyser om familjens privatekonomi och hur dom skött detta.
Jag tycker @SweCow och @Mattias Holmén analyser om familjens ekonomi inte bör diskuteras över huvudtaget. Det är inte alla som har det lika gott ställt som flertalet av oss på detta forum. Visa lite mer respekt för andra människor och deras situation.
Det är nog inte så många som är medvetna om att man inte kan resa hem med ett charterbolag från Thailand om man inte åkt ut med samma bolag.
Varför skulle man ha alla hästar hemma om man istället kontaktade Expressen? Det är väl samma usla journalistik i båda kvällsblaskorna.
Med hälsning om ett gott och bättre Nytt År med lite mer respekt om sina medmänniskor och högre moral samt trevligare diskussionston på forumet.
Fast analysen om familjens ekonomi gjorde ju Anna själv i artikeln, jag återberättade bara vad som stod, inga spekulationer alls.
Sen att jag i punkt 5 i min lista generaliserade lite, det kan jag hålla med om.
Självklart ingen skillnad på att ringa Aftonbladet eller Expressen.
Men och det är min åsikt, att jag tycker att det är oansvarigt att ut och resa om man inte har en buffert för oförutsedda händelser, och det handlar inte om vad man tjänar eller ens ekonomi, utan ansvar.
Samma sak med hur många som reser utanför EU har koll på vad för sjukvård som ingår i deras hemförsäkring?
Gott nytt år!